Bij de "echte" pinkassa zit geen kassalade. Bij Albert Heijn worden momenteel in rap tempo kassa's zonder geldlade geïnstalleerd.
Voordeel van pinkassa met geldlade:
- je hoeft niets om te bouwen, dat scheelt geld.
- je kunt elk moment nog switchen naar een normale kassa.

Toegevoegd na 2 minuten:
- en je hebt ruimte om zegeltjes, bonnetjes e.d. op te bergen.
SimonV
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hartelijk dank voor uw antwoord!

Andere antwoorden (2)

Je kunt om extra geld vragen bij het afrekenen.
7 jaar geleden
Ritsuka
7 jaar geleden
die kassalade is vaak leeg, bij de Lidl tenminste. Zit een grote sticker op die dit aangeeft.
Kan allerlei redenen hebben. Zoals al gezegd: Voor het 'bijpinnen', maar dit kan ook zijn als de winkel nog niet aan 'retourpinnen' doet.
Stel, je hebt meer flessen aan statiegeld ingeleverd dan dat je moet betalen, dan krijg je geld terug uit de kassalade.
Of om alternatieve betaalmiddelen in op te bergen (kortingsbonnen etc).