Mag huisbaas andere zaken die er niet toe doen aan de orde stellen bij Kantonrechter?

Mijn huisbaas wilde me maanden geleden wegens een conflict het huis uitzetten. We hadden een financieel conflict. Inmiddels woon ik alweer drie maanden ergens anders en loopt de zaak nog steeds. Kantonrechter is hiervan op de hoogte dat ik allang weg ben. Nu dient morgen de zaak (huisbaas mag wederom schriftelijk verweer voeren) en geeft mij keer op keer zaken aan die er totaal niet toe doen (zaken uit verleden kennelijk). Kijkt een rechter hiernaar of blijft de rechter gewoon bij hetgeen er nu speelt...een financieel conflict?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
tinus1969
7 jaar geleden
Wat eist de huisbaas concreet? Bij civielrecht geldt; wat niet wordt weersproken, is waar. Schruijf dus iig ergens op, dat je de beweringen van je huisbaas ontkent.

Antwoorden (2)

Net zoals jij mag ook de voormalige huisbaas alles aandragen wat met het huren van het pand te maken heeft, of het betrekking heeft o de zaak maakt de rechter wel uit, indien door de tegenpartij heel veel niet relevanten zaken worden aangedragen weet ook een rechter voldoende en is niet in het voorbeeld van de aandrager van die zaken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja hij mag dit doen. Echter zal een rechter hier snel doorheen prikken en/of aangeven dat zijn betoog niet relevant is! Daarnaast is een huurder beschermd door vele regeltjes. Ik weet niet of je vrijwillig uit het huis bent gegaan of niet, mocht het laatste het geval zijn dan is de kans groot dat deze actie onrechtmatig is en hij jou een schadevergoeding moet toekomen.

Hoeveel maanden liep je achter met de huur?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik ben er vrijwillig weggegaan. Had dat ruim van te voren al aangegeven en ben nu drie maanden niet meer woonachtig op dat adres. Ik dien nog wel vier maanden huur te betalen en de huisbaas weet dat ik daartoe bereidt ben mits hij erkent zelf fout te zijn geweest in achterstallig onderhoud. In weze is dat allemaal goedgekeurd door de rechtbank. In het kort; ik leefde geruime tijd in schimmel en de gehele boel diende accuut gerenoveerd te worden. De huisbaas kletst nu van alles. Dat hij allerlei zaken over me gehoord heeft (lijkt me sterk) en dat wel even bij de rechter aan zal geven. Punt is dat we een conflict hebben over de achterstallige huur en als ik vraag hoe dit op te lossen komt er nul reactie. Vreemd. Ik vroeg me vooral ook af of een rechter zich met andere zaken bezig houdt of zich alleen focust op deze zaak. Niet dat ik dingen fout heb gedaan maar ik wil een oplossing en niet weer maanden wachten.
tinus1969
7 jaar geleden
Is er bewijs van die schimmel etc? Wat staat daarover op papier?