Wanneer komt het nieuwe 50 euro bankbiljet?

In 2013 kregen we een nieuw briefje van 5 euro, in 2014 eentje van 10 euro en in 2015 kregen we het nieuwe 29 euro biljet uit de pinautomaat. Maar wanneer komt dan het nieuwe 50 euro bankbiljet in omloop? Is dat nog in 2016?

Toegevoegd na 50 seconden:
Foutje, 29 euro moet 20 zijn uiteraard.

7 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

"De Europese Centrale Bank (ECB) werkt met de nationale centrale banken van Europa aan de introductie van een nieuw bankbiljet van 50 euro.
Het nieuwe biljet zal op 5 juli gepresenteerd worden, meldt de ECB donderdag. In het voorjaar van 2017 zullen de eerste nieuwe biljetten in omloop worden gebracht."
Computoon
7 jaar geleden
10XL
7 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoord, ben benieuwd hoe die eruit komt te zien. Hopelijk zo mooi en kleurrijk zls het nieuwe 20 eurobiljet.