Geldt vakantiegeld als inkomsten voor uitkering?

Mijn contract is gestopt per 1 mei. Mijn laatste salarisbetaling was eind april. Mijn eerste WW-dag was 2 mei. Eind mei ontving ik nog wel vakantiegeld.
Word ik gekort op mijn uitkering door het ontvangen van vakantiegeld, of staat dit er buiten? Ik moet het wel opgeven neem ik aan, maar geef ik dan aan dat het om vakantiegeld gaat?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
21.6K
ronron1212
7 jaar geleden
je moet je aanmelden bij
http://www.uwv.nl/Particulieren/mijnuwv/index.aspx
hierop kun je alles lezen en weet je ook wat je wel en niet moet doen in de ww.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hallo Marieke, Je hebt van je laatste werkgever nog vakantiegeld ontvangen en je vraagt je nu af wat dat voor invloed heeft op je WW over de maand mei. Als je inkomsten hebt ontvangen uit het dienstverband waaruit je werkloos bent geworden (salaris, nabetaling of vakantiegeld bijvoorbeeld) dan vul je dat wel op je inkomstenopgave.
Als je dit verdiend hebt voor de eerste WW dag, dan trekken we dat niet af van je WW. Hoe je het vakantiegeld doorgeeft, lees je hier: http://bit.ly/1U0dgxt Veel succes. Met vriendelijke groet, Petra
UWV Webcare Team

Antwoorden (1)

Nee, dat vakantie geld wordt niet van je uitkering afgetrokken.

"Heeft u inkomsten ontvangen uit het dienstverband waaruit u werkloos bent geworden? Dan vult u deze inkomsten wel in op het formulier Inkomstenopgave. Zijn dit inkomsten uit werk vóór uw eerste dag van werkloosheid? Dan trekken wij deze niet af van uw WW-uitkering."

http://www.uwv.nl/particulieren/veelgestelde-vragen/inkomstenopgave-en-ww-uitkering/detail/inkomsten-uit-werk-voor-mijn-eerste-ww-dag-moet-ik-inkomsten-opgeven
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Duidelijk, dank je!