Wat moet ik doen als ik mijn overboeking niet heb ontvangen?

Een bekende heeft vanaf zijn rabobank rekening ongeveer 500 euro overgeboekt naar mijn ING rekening.

Hij heeft de overboeking vrijdagmiddag gedaan rond 15:30. Maar ik heb het bedrag nu nog steeds niet ontvangen.

Wat moet ik doen? Hij heeft een bewijs van de overboeking gestuurd en het is gewoon overgemaakt. Op internet lees ik dat het soms bij ING 4 dagen kan duren! Maar ING zegt van niet, wat nu?

7 jaar geleden
4.9K

Het beste antwoord

Een bewijs van de opdracht geeft niet de zekerheid dat het geld ook daadwerkelijk overgemaakt wordt.

Het is mogelijk om een print van de opdracht te maken, lijkt behoorlijk echt. Echter als op de rekening van de betaler onvoldoende saldo staat wordt het geld niet naar jou overgemaakt.

In geval van een handeltje bij Marktplaats of andere sites, wacht met versturen van het product tot het geld werkelijk op jou rekening staat.
Men heeft pas geprobeerd om mij met deze truck op te lichten, je krijgt dan inderdaad een betaal bewijs te zien, maar er komt geen geld.

Normaal gesproken moet geld van een Rabo naar een ING en andersom er binnen 2 dagen wel zijn
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een transactie moet eerst door iemand worden goedgekeurd.
Vrijdag na 15:30 doet niemand dat meer.
1e en 2e Pinksterdag ook niet.
De eerste controle kan dus pas op dinsdag plaatsvinden. Dus zal het pas woensdag op z'n vroegst worden overgemaakt, en zie je het pas op donderdag.