Wat zegt informele communicatie over je relatie met collega's?

Ik merk op dat steeds meer collega's mijn naam afkorten, zowel in e-mails als op de werkvloer. Eerst waren het enkele, maar nu lijkt het zich als een olievlek te verspreiden. Ik vraag mij af wat dit zegt. Voelen collega's hierdoor minder afstand, ben je makkelijker toenaderbaar? En zegt dit iets over de verhoudingen en in welke zin? Ik vind het moeilijk om te bepalen of ik hier iets aan moet doen of juist die hen die vrijheid blijf geven.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik denk dat uw collega's zich comfortabel bij u voelen en daarom uw naam op vriendschappelijke wijze afkorten. Ik denk dat het ook afhankelijk van het beroep kan zijn of u er iets van moet zeggen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het betekent dat je 'eigen' bent , erbij hoort.

Eén collega begint hiermee en dat wordt door anderen gehoord en overgenomen.
> "nu lijkt het zich als een olievlek te verspreiden" <
Zou je niet door hen geaccepteerd worden, dan houdt het wel op bij een of twee mensen.

Sommige mensen willen niet dat hun naam, of liever hun roepnaam, op hun werk gebruikt wordt. Dat kan.

Je weet zelf hoe je het ervaart , is het een prettig gevoel , of vind je het raar/vervelend , dat je volledige naam niet gebruikt wordt. Als dat zo is, zou ik het laten merken en er iets van zeggen.