Zijn er nadelen voor de verhuurder als een huurder huurtoeslag aanvraagt bij tijdelijke huur (max. een jaar)?

Wij hebben een huisje op het erf staan zonder eigen huisnummer.
Wij mogen het voor een jaar onderverhuren.
Wat zijn de gevolgen als een huurder huurtoeslag aanvraagt?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kan een huurder wel huurtoeslag aanvragen als er geen eigen huisnummer is?
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Volgens mij kan dat inderdaad niet.
fisbel
8 jaar geleden
Dit is een onzelfstandige woning. Hiervoor is geen huurtoeslag mogelijk. Er is immers geen eigen adres. Er wordt niet voldaan aan de voorwaarden voor de huurtoeslag.

Antwoorden (1)

Voor jullie niets is iets tussen de huurder en de belastingdienst.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Fisbel gaf via de mail en antwoord wat ik hier niet zie staan.
Dat antwoord blijkt nu toch het juiste want blijkbaar kan er zonder eigen huisnummer geen huursubsidie worden
aangevraagd.