Ik wil graag een idee ook wel uitvinding verder ontwikkelen maar ik weet niet waar ik moet beginnen?

Kort om, wie kan op mij op weg helpen?

Toegevoegd na 46 minuten:
Ik bedoel dus welke mensen moet ik benaderen, zijn hier websites voor?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ik zou eerst eens proberen of er nog geen patent op is aangevraagd.
Dan zou ik kijken of het programma het beste idee van nederland nog eens wordt uitgezonden, een opstapje is altijd handig.
Vind je dat niets dan zou ik als het echt een goed idee is die pantent eerst gaan aanvragen voordat je hulp gaat inroepen bij de nodige bedrijven en sponsors voordat iemand er met jouw goede idee vandoor gaat. ( Je zal vast niet de eerste zijn die dat overkomt helaas)
Tja en dan wordt het lobieen voor sponsors, uitvoerende bedrijven of financiele partners om een idee te ontwikkelen en testen etc, want helaas is de weg hierna nog lang.
Maar als je echt een goed idee hebt zou ik er zeker voor gaan, succes

Toegevoegd na 5 minuten:
op deze site staat stap voor stap wat je moet doen als je een idee hebt.

Toegevoegd na 10 minuten:
Dat is prima, dat staat er toch ook, dat als je dat niets vind... etc.... zie regel 4. Lezen is al een goed begin :-) altijd de kleine letters goed lezen in een contract.

Toch is een beetje ( 2 miljoen kijkers ofzo) gratis reclame en een gratis opstapje met hulp van mensen die er verstand van hebben is nooit weg, de road van goede uitvinding naar product is heel lang en ook heel druk bewandeld, een kortere weg lijkt mij niet verkeerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja je hebt een goed idee of je hebt het niet ;-)
dan is het het vast wel waard namelijk.
Als het iets technisch is, dan kun je een technische universiteit bellen en vragen of er studenten zijn die samen met jou, jouw uitvinding verder willen ontwikkelen.

Voor de studenten is het een mooi project en jij bent geholpen.

Maar dan moet het wel echt iets interressants zijn natuurlijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of je doet mee met het beste idee van Nederland op SBS6 als het echt zo een goed idee is dan word je daar verder geholpen.