Waarop wordt bepaald of een aandeel van een bedrijf , die actief is op de beurs, in waarde stijgt of daalt?

Vraag en aanbod lijkt mij een beetje een te eenvoudige weergave

Toegevoegd na 22 minuten:
Ik doel op de beurskoers , wie zegt bijv dat aegon 2 % stijgt en Heiniken maar 1%?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

En toch is dat het hele geheim achter de handel in gebakken lucht. Vraag en aanbod, en natuurlijk speculatie (wat ZAL het gaan doen) en dingen die gebeuren op de markt (en daarover dan weer voorspellingen voor andere gebeurtenissen proberen te doen). Van oudsher zijn leken er ongeveer net zo goed in als experts.

Maar de waarde van een aandeel is zuiver een kwestie van vraag en aanbod. Teveel vraag, hoge prijs, teveel aanbod, lage prijs.