in 2014 auto in beslag genomen en geveild, tot op heden geen naheffing gekregen. ben ik er vanaf?

in december '14 is mijn auto (door de belastingdienst in beslag genomen en geveild. Het vrijwaringsbewijs had ik in januari '15 gekregen, maar tot op heden heb ik geen brief gehad met de resterende schuld (als ie er nog is).

Kan ik er vanuit gaan dat deze brief nog komt, of kan ik er vanuit gaan dat ik er nu vanaf ben?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee, u kunt er niet vanuit gaan dat u van uw belastingschuld af bent. Integendeel. Het kan zijn dat de rest van de schuld 'in de wacht' is gezet. Als uw inkomen niet hoger is dan het vrij te laten bedrag, kan er door de Belastingdienst niets ingevorderd worden. Als er echter ruimte ontstaat om te vorderen bijvoorbeeld omdat uw inkomens- of vermogenspositief verbeter of omdat u na het indienen van een belastingaangifte geld terugkrijgt, kan de dienst tot vordering van de rest van de belastingschuld overgaan.
N.B; toeslagen mogen niet verrekend worden met een schuld voor de inkomstenbelasting.

Om zekerheid hierover te hebben kunt u het beste met de Belastingtelefoon bellen. Tel:0800-0543
fisbel