is een kredietrapport hetzelfde als een BKR check?

Mij is een abonnement geweigerd door KPN op advies van Experian. Experian geeft kredietrapporten over toekomstige klanten af aan bedrijven.
Nou weet ik dat ik een BKR Registratie heb (A1, wel veel notities). Is een kredietrapport dan hetzelfde als een BKR check? Of raadpleegt een kredietrapport andere bronnen dan het BKR?
Bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Een kredietrapport is uitgebreider, de BKR-check kan (en zal) er onderdeel van uitmaken.
Het gaat hierbij ook om bijv. slecht betalingsgedrag, betalingsachterstanden uit het verleden, evt. (verzekeings-)fraude, inkomenspositie etc. Die gegevens verzameld Experian in hun eigen database.

Bij Experian kun je je eigen gegevens opvragen, zodat je weet wat er zoal over jou bekend is. Lees meer in de bron.