welke kosten komen er bij kijken als je op kamers gaat?

Ik zou graag willen weten welke kosten je hebt als je op kamers gaat, naast het kamergeld en je verzekering. En hoeveel deze kosten ongeveer zijn.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K
Ivana
8 jaar geleden
Een kamerbewoner betaalt geen gas/licht/water. Deze zaken zijn meestal inclusief. Je moet alleen je kamer inrichten en dat kan goedkoop met tweedehands-spullen. Meestal (gaat het om een studentenkamer?) is er al een keuken met de nodige kopjes, borden en pannen. Misschien moet je dan zelf een paar onderdelen meenemen. Toen mijn kinderen op kamers gingen was dat financieel geen enorme hap uit ons budget.

Antwoorden (1)

Een studentenkamer in een middelgrote stad kost gemiddeld tussen 300,- en 425,- Euro per maand, afhankelijk van de ligging, faciliteiten, grootte, etc..
Dat is incl gas, elektra, water, verwarming, bijdrage vaste woonlasten (gem. belastingen etc..) en faciliteiten als tv, Internettoegang.

Bij afsluiten contract betaal je bijna altijd een borgsom als deposito (vaak max. 1 maand huur) en soms ook bemiddelings-of contractskosten (maar die zijn discutabel).
Als de kamer niet (deels) gemeubileerd is, zul je zelf meubilair moeten aanschaffen (2e hands! ) en ook al je eigen spullen verzekeren (inboedelverzekering). Uiteraad heb je ook kosten voor levensonderhoud, maar die kun je soms enigzins delen met andere huisgenoten (bijv. samen eten). Zie voor wat bedragen de links in de bron(nen).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ivana
8 jaar geleden
Plus :)