Bestaan er überhaupt nog postzegels van 50 cent?

Beetje rare vraag wellicht.
Het zit zo: ik verkoop wel eens wat via bol.com.
Als het pakketje via de brievenbus kan, dan plak ik er uiteraard gewoon postzegels op.

Nu kwam ik er vandaag op de website van postnl achter dat "brieven" van 300 gram tot 2 kilo € 3,45 aan porto kost (oftewel: 5 postzegels), maar daaronder zag ik een aparte categorie: "brievenbuspakketjes" die zouden tot 2 kilo € 3,95 aan porto kosten.

Nu weet ik niet beter dan dat er alleen postzegels met een 1 en een 2 te koop zijn, die (nu nog) 69 cent kosten per 1, maar een postzegel van 50 cent wordt dan lastig... of zal ik dat kunnen compenseren met een kerstzegel?

Kortom: hoe denkt PostNL dat we deze porto kunnen voldoen (waarom zou een pakketje van 2 kilo meer moeten kosten dan een brief van 2 kilo?)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (2)

Nee, er bestaan geen postzegels van 50 eurocent. Je mag het verzendbedrag wel zelf samenstellen, ook met behulp van kerstzegels. Maar je kunt het Brievenbuspakje ook op andere, simpeler, manieren frankeren:
- laten frankeren op het postkantoor. Het pakje wordt voorzien van een barcode zodat je de zending online kunt volgen. Je ontvangt ook een verzendbewijs.
- zelf frankeren met een Digitale Postzegel of via de Online Verzendservice. Met een Digitale Postzegel account print je heel gemakkelijk pakketzegels. Daar is een Dymo LabelWriter voor nodig (zie https://digitalepostzegel.postnl.nl/ ). Heb je geen LabelWriter dan kun je gebruik maken van de Online Verzendservice om het pakje te frankeren, zie https://onlineverzendservice.postnl.nl/ .
Amadea
8 jaar geleden
Er zijn geen postzegels van eur 0,50 maar bijv. bedrijven hebben een frankeermachine.

Het prijsverschil tussen het brievenbuspakket en de brief tot 2 kg:
@ verzendbewijs
@ statusinformatie ("track and trace")
Computoon