Op welke dag van de maand krijgen de meeste mensen betaald?

Gaat mij om loon van mensen, maar ook van uitkeringen. Dit omdat ik vaak merk dat automatische incasso's teruggeboekt worden door een administratieve reden en ik wellicht beter een andere dag moet nemen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.2K

Het beste antwoord

Over het algemeen rond de 25e van de maand. Het kan iets later zijn wanneer de betreffende datum in een weekend of op een feestdag valt.

Bij mijn energieleverancier kon ik zelf aangeven op welke datum zij het geld van mijn rekening konden incasseren. Ik had de keuze om het af te laten schrijven tussen de 1e en de 28e van de maand. Misschien is het een idee om af te spreken met je klanten wanneer je het geld gaat incasseren. Zij weten namelijk precies wanneer zij betaald krijgen en wanneer het voor hun dus het beste uit komt (uiteraard wel binnen een bepaalde termijn).

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zou ik de 28e of 29e pakken, dan heeft in principe iedereen zijn geld ontvangen.

Andere antwoorden (7)

De meeste op de 25 van de maand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dacht ik ook.. +
bij mij altijd ongeveer een dag of 7 te laat :-(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1e,12e,15e,25e.zijn de meest voorkomende in willekeurige volgorde
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AOW,pensioenen e.d. worden over het algemeen op de 23e van de maand uitgekeerd,behalve in december,dan gebeurt
dat in verband met Kerstmis iets eerder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal zo tussen de 21ste en de 25-ste. Maar als jij een automatische incasso wilt laten plaatsvinden laat hem dan gewoon iedere 1e van de maand incasseren. Dan zit je toch altijd goed? Dan neem je het zekere voor het onzekere.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de regel tussen de 20ste en de 28ste. Niet later dan de 28ste, omdat het vóór de nieuwe maand moet zijn, en er nu eenmaal een maand met maar 28 dagen is.

Als de betaaldag in het weekend valt, verschilt het per bedrijf wanneer de overboeking wordt gedaan: de dag voor of na dat weekend. En soms is het geen bepaalde datum, maar bijvoorbeeld altijd de vierde dinsdag in de maand.

Een goede dag voor automatische incasso is juist in het begin van de maand. Op bijvoorbeeld de 5e van de maand hebben mensen wél al de vorige maand betaald gekregen, terwijl ze wel héél krap moeten zitten, wil het geld al op zijn.

Overigens gaat dit hele verhaal niet op voor uitzendkrachten, die krijgen vaak per week betaald.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een WAO uitkering en deze wordt al jaren rond de 10e van de maand gestort...