Hoe kan je in 2015 als rijk iemand meer geld maken? En het ook nog eens veilig gesteld hebben?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Eigenlijk hetzelfde als altijd, met geld meer geld maken. Investeren!

Misschien denk je nu met de 'huizen-crisis' slecht idee! maar dat is maar hoe je er naar kijkt. Iemand met geld zou juist nu moeten toeslaan om zijn huizenbezit, kapitaal, te vergroten. Waarom nu? omdat de prijs laag ligt en de koper niet op snelle winst zit te wachten maar zoals gezegd, kan en wil investeren: lange termijn dus.

Vergeten we niet de naar mijn mening beste investering: grond!

Koop stukken grond, bij voorkeur daar waar het waarschijnlijk is dat industrie en/of overheid interesse zou kunnen krijgen voor uitbreiding en dan onderhandelen natuurlijk, zodat er winst gemaakt kan worden.

Antwoord : investeren in huizen en grond.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Computoon
8 jaar geleden
Er zijn gemeenten die zelf flinke bedragen in grond hebben geïnvesteerd met het oog op de 'toekomst'. Maar zolang de bebouwing niet wil vlotten, is het een hoop dood vermogen waar men niets aan heeft.
paulus811
8 jaar geleden
Met Computoon eens. En waar het waarschijnlijk is dat er interesse voor is, zit dat natuurlijk al in de prijs. Tenzij je of de enige bent die dat weet of wilt gokken, maar dan ga je voorbij aan de eis dat het geld veilig gesteld moet worden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Computoon @paulus811 Is dat niet altijd met investeringen die niet à la minute iets opleveren? Lijkt mij dat dit misschien wel de veiligste manier is om je geld te investeren : onroerend goed, mits : >>> location, location, location!! En land, ach grond is allicht niet meer her en der 'eindeloos' te koop, maar voor wie een beetje zoekt, is er denk ik toch nog wel wat moois te vinden, dat in ieder geval interessant genoeg is om in te investeren.
paulus811
8 jaar geleden
jodokus52, ik blijf zeggen dat aankopen van grond een gok blijft, want de locatie daarvan is al bekend en zit dus in de prijs. En stel dat de gemeente dwars zit en geen bouwvergunning verleent? Dan kun je er alleen nog aardappels op telen....En zit de bouwbestemming er al op,dan zie je dat in de prijs terug. En niemand die kan garanderen dat de waarde omhoog gaat. Ik heb een stuk grond hier in de buurt (met bouwvergunning!) met een vraagprijs van 1.5 miljoen, vekocht zien worden voor 3 ton. En nu is het een parkje....
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@paulus811
Als er al een bouwvergunning was, wat kan de reden dan zijn dat de verkoopprijs zo gigantisch zakte? Begrijp ik niet.
paulus811
8 jaar geleden
Er stond een bedrijf op wat tuinmeubelen verkocht. De gemeente heeft het verhaal zo gedraaid dat de bedrijfsbestemming alleen nog voor 'handel in tuinmeubelen' gold (het was een algemene bedrijfsbestemming) en dan wordt het aantal potentiele kopers wel heel erg beperkt, want je mag er niets anders beginnen. Van de oorspronkelijke prijs van 1.5 miljoen is 3 ton overgebleven en raad eens aan wie het verkocht is? .....juist, diezelfde gemeente.