Wie weet waar ik een auto kan leasen met studiefinanciering als enigste inkomstenbron?

Het gaat om een financial lease, operational lease maakt mij ook niet zo veel uit. Ik ontvang 980 euro per maand en ben thuiswonend. De reden waarom ik het niet op mijn ouders' naam doe is omdat hun nogal moeilijk doen, en ze het me wel gunnen als ik alles zelf regel. :|

Help alsjeblieft?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
10.1K
ronron1212
8 jaar geleden
Zou niet weten waar dat zou kunnen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geen leasemaatschappij die daar zal intrappen.
Ze hebben ook geen zekerheid als jij morgen moet stoppen met je studie heb je geen inkomen meer.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Denk na, dit lijkt goedkoop, maar is het niet...
http://www.consumentenbond.nl/autoverzekeringen/premie/auto-kopen-of-prive-leasen/#item1
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als jij 980 per maand krijgt leven je dus gigantisch bij geloof niet dat onze staat dit heeft bedacht om jou auto te laten rijden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
bij een stufi hoort toch gratis reizen (OV) lijkt me dan geld in de put gooien om een auto te leasen.

Antwoorden (2)

Een auto leasen kan o.a. via Studentenplaza als men aan een aantal voorwaarden voldoet, zoals:
minimaal 22 jaar
Een bijbaan vast-uren contract, aan te tonen met bv salarisstrook en in het bezit zijn van een collegekaart en studenten OV.
En nog veel meer voorwaarden, gunstig voor de leasemaatschappij.

Dan zijn er nog leasemaatschappijen die adverteren dat iedereen in aanmerking komt voor het leasen van een auto. Iedere particulier , of men student is of AOW-er. Een kredietcheck maakt altijd onderdeel uit van de acceptatieprocedure. De kredietcheck houdt minimaal in: een kopie van de meest recente loonstrook, recent bankafschrift met daarop de loonstorting en wat de woonlasten zijn.

Het is een veel gestelde vraag: kan ik als student een auto leasen. Justlease.nl beantwoordt deze vraag met “neen” omdat men aan zoveel voorwaarden moet voldoen die voor de meeste studenten niet te realiseren zijn.
Dat zijn precies dezelfde voorwaarden waaraan de student moet voldoen die bij Student Plaza een auto willen leasen. Een belangrijke voorwaarde is dat er een inkomensgarantie moet zijn d.m.v. een arbeidscontract voor een vast of tijdelijk dienstverband of een meer-urencontract. Een nul-urencontract voldoet niet aangezien dit geen zekerheid geeft van een inkomen.
Je kunt dus zelf bepalen aan de hand van de voorwaarden of je in aanmerking komt voor een leaseauto, of je kans maakt dat de maatschappij je een leaseauto verstrekt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Volgens deze bron is het gewoon mogelijk. Het gaat er om dat je beschikt over een stabiel inkomen (€980 is volgens mij toereikend). Eventuele studieschuld wordt buiten beschouwing gelaten.
Het is dan wel afhankelijk van 'hoe lang je nog dit bedrag ontvangt.
https://www.private-lease-aanbiedingen.nl/kennisbank/private-lease-als-student/