Heb ik recht op bijstand met een deeltijd studie?

Ik volg een deeltijd studie en ga 's avonds naar school en werkte overdag. Nu moet ik voor 10 weken een eindstage gaan doen voor 40 uur per week.

Bij een deeltijd studie heb je geen recht op studiefinanciering en mijn stage is onbetaald. Uiteraard gaan mijn vaste lasten gewoon door.

Kun je recht hebben op bijstand? Of een andere vergoeding?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
amc
8 jaar geleden
lastig te zeggen omdat we jouw leeftijd, omstandigheden ed. niet kennen. Je kunt het beste een gesprek bij jouw gemeente aanvragen en hen jouw situatie voorleggen. Alleen zij kunnen bepalen of je voor een bijzondeer bijstand in aanmerking komt,
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dit lijkt mij als je boven een bepaalde leeftijd bent ook een gevalletje bijzondere vorm van bijstand. Je zult toch EEN inkomen moeten hebben om op terug te vallen. Al kan ik me niet voorstellen dat je bij een deeltijdstudie een voltijds stage zonder stagevergoeding moet lopen.....dat kan toch geen mens zich permitteren ??
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Van wat ik er zo van kan vinden schijnt het af te hangen van de gemeente waar je woont
http://www.volkskrant.nl/archief/geen-baan-dan-maar-een-stage~a3496935/

Antwoorden (1)

Nee. Je bent namelijk niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt. Je volgt immers een stage.