Welke bedrijfstak profiteert het meest van de financiële crisis?

elk nadeel heeft toch ook zijn voordeel

de één zijn brood is een ander zijn brood

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk de supermarkten en dan met name de goedkopere,aldi en lidl. De andere geven hun produkten 2 voor de prijs uan 1 weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pluseen

Andere antwoorden (10)

re-intergrartie bureau's , die mensen die werkeloos zijn geworden weer aan een baan moeten helpen.
Sollicitatie cursussen, choaches ed
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vooral de overheid gr x
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gerechtsdeurwaarders en faillisements executeurs
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Curatoren, incassobedrijven, deurwaarders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onder andere de kapitalisten die tegen woekerrentes geld lenen aan Griekenland.
14 jaar geleden
De banken. Deze hebben er zo'n rommel van gemaakt dat ze om hadden MOETEN vallen. Nu zijn ze gered met geld van de "arme" belastingbetaler, en de rotte appels blijven in de mand zitten. Deze rotte appelen zullen voor toekomstige generaties nog zuurder zijn, dan we nu meemaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Ikea.
Het was altijd al erg druk, maar sins de financiele crisis
is het er nog drukker, en dat terwijl andere meubelwinkels
de deuren kunnen sluiten, omdat het daar te duur is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Internet Service Providers; doordat meer mensen door werkeloosheid thuis zitten is dit voor hen een goedkope vorm van vermaak.
Fast-Food bedrijven; mensen geven in slechte financiële tijden minder om dure, gezonde producten en halen vaker een snelle snack die minder geld kost dan een complete zelf gekookte maaltijd.
Internet dating sites: mensen gaan minder uit en willen toch contact hebben met anderen.
Tweedehands kledingzaken; nieuw is veel duurder, je wilt toch weleens iets anders en je kinderen blijven gewoon groeien.
Garagebedrijven; mensen zullen minder snel een nieuwe auto kopen en gaan over tot reparatie van hun bestaande auto.
Particuliere beveiliging; mensen met geld zullen hun spullen willen beschermen tegen diefstal, want dit komt in barre tijden natuurlijk meer voor.
Alternatieve geneeskunde; mensen zijn vaker zonder dure verzekering en zoeken het alternatieve circuit op omdat dit goedkoper is en ook helpen kan.
Fitness centra; mensen willen toch ontspannen en hun tijd doden. Goedkope(re) manier van amusement.
Familiebedrijven; Kunnen beter overleven omdat ze vaak met eigen middelen gefinancieerd zijn en geen duur geld is geleend. Bij nood springt de eigen familie sneller in, met geld of mankracht. Is zowiezo op de langere termijn gericht (generatie op generatie) en meer betrokken.
Kies maar uit wie er het meest profijt van heeft!

Toegevoegd na 9 minuten:
Veilinghuizen nog vergeten. Met al die failliesementen is er genoeg te verkopen!
amc
14 jaar geleden
financiële sector zoals verzekeringen etc. Mensen gaan namelijk nu shoppen om hier goedkoper uit te zijn met alle gevolgen vandien.
Ook webwinkels in het algemeen zullen het goed doen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
okters, psychologen.. alle ellende die de mens krijgt te verwerken geeft bij velen psychische problemen...