hoe kan je zorgen dat een viswinkel beter gaat lopen? Zie verder uitleg

ik werk in een viswinkel die sinds december 2009 open is gegaan.maar het wil nog niet echt lukken om meer klanten te krijgen.we zitten wel in een rustig winkelcentrum maar er moet toch een manier zijn om het drukker te krijgen of loopt een 1ste jaar altijd slecht als je een nieuwe zaak opent

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.2K

Antwoorden (13)

Wat je kunt doen is om de aandacht te trekken is workshops houden over het klaar maken van vis.
Dit kun je samenwerkin doen met iemand die een catering bedrijf heeft en de wijn boer.
Ik kan ook in een plaatselijk krantje een vis recept zetten

Toegevoegd na 1 minuut:
ik=je
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ goeie die samenwerking met wijnboer en cateraar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prima idee.+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ goeie tips, de - snap ik niet.
Eerste jaar zal toch moeilijk gaan omdat de mensen je nog niet weten te vinden. Mond tot mond reclame zal het altijd goed doen en wat advertenties in de krant kan ook veel doen. Zo'n groot bord buiten de deur plaatsen met aanbiedingen werkt ook goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ER zal toch iets aan naamsbekendheid gedaan moeten worden om de loop erin te krijgen.
In de omgeving van het winkelcentrum wat simpele drukwerkjes rondbrengen b.v. met een specialiteit van de winkel.
En iets met vlaggetjesdag doen, als de nieuwe haring komt.
Viswinkels zijn er niet meer zo veel, en alle mensen zijn er wel van doordrongen dat tenminste eenmaal per week vis eten, gezond is. Dus omzet moet er toch wel komen.
Als je eenmaal wat vaste klanten gaat krijgen, moet het zo langzamerhand gaan lopen.

Verder nog een tip: zorg dat als men naar binnen kijkt, alles er heel erg fris uitziet. Ook enkele kant en klaarproducten in de koeltoonbank leggen.
Er is speciale verlichting die een heel mooi effect heeft. Bij een verlichtingszaak weten ze dat wel.
Bak lekkerbekjes omstreeks lunchtijd, zodat de geur naar buiten komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is geen regel dat het eerste jaar altijd slecht verloopt, wel is het zo dat je een klanten kring op moet bouwen. Belangrijk is hierbij dat de klanten die komen, ook weer terug komen. Dit bereik je door te luisteren naar de klanten, hebben de wensen, missen ze iets in het assortiment.
Ook zijn er actie's , zoals zegeltjes sparen, kortings bonnen ed waarmee je klanten opnieuw in de winkel terug kan krijgen.
Reclame maken is natuurlijk ook heel belangrijk, mensen moeten weten dat de winkel bestaat.
De beste reclame, is de mond op mond reclame, dus tevreden klanten die op een verjaardag vertellen wat een goede viswinkel jullie zijn, dat trekt weer nieuwe klanten, alleen díe reclame heb je niet helemaal zelf in de hand, behalve als je goede produkten, goede service en de prijs kwaliteit verhouding goed is, zullen mensen elkaar wijzen op 'de nieuwe' viswinkel.
Ook kan je kijken naar de concurentie, is er nog een viswinkel in de buurt, of misschien een goede viskraam op de markt, ga daar eens kijken, wat hebben hun, wat jullie niet hebben.
Loopt die winkel/kraam wel goed?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zet een kraam buiten met lekkerbekken, kibbeling en haring. Dat trekt vaak wel volk aan.
Die workshops hierboven zijn een goed plan.

Als je in een gebied met gemengde bevolking zit kun je proberen aan te aansluiten bij de visrijke antilliaanse, surinaamse, turkse, marokkaanse, portugese, braziliaanse, kaapverdische, ghanese kookstijlen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga met een viskar langs bedrijven, zodat als mensen pauze hebben een visje bij jullie kunnen kopen, en geef ze er dan ook een gelikte folder bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je naamsbekendheid vergroten dmv advertenties, flyers daar erg creatief in zijn..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jezelf bekend maken en bijv. bij elke 5 euro krijg je een sleutelhanger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En eehh hoe staat het met de prijs? ook dat speeld een grote rol.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Adverteren met je reclames is een goeie optie, maar de mond en mond reclame doet het gewoon het beste, deze moet dan ook echt even op gang komen, dus een jaar kan je daar best voor uittrekken.

Ook een optie is om buiten in een kraampje ( gewoon een stalletje voor de deur) verse haring te snijden.. de supermarkt doet dat hier ook altijd en dat loopt altijd als een trein, zien is kopen namelijk. Dit is ook leuk op braderien en dan gelijk ook folders van de winkel uitdelen natuurlijk :-)

Ook eten toeristen meer vis lijkt wel als hollanders zelf. Ik kom uit een vissersstad en duitsers zijn echt gek op vis.
Ik zou daar ook een beetje rekening mee houden en misschien in de buurt op de vakantiepaken/ campings ook folders in het duits ophangen, met een goede route beschrijving.

Toegevoegd na 5 uur:
Nog even bij iemand nagevraagd die hier mee te maken heeft en zijn antwoord was.... plaats een lokkertje in je winkel zoals bijvoorbeeld een aquarium met haaien.. ( haaitjes )
dure grap maar valt zeker op. Een viswinkel op texel heeft deze en dat is toch echt een publiekstrekker :-)... misschien een idee voor later ... succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem 1 soort vis, die je tegen kostprijs verkoopt. Daarmee adverteer je en mensen komen af op het koopje en nemen wat anders mee. Hetzelfde doet de makro en andere grote jongens met benzine. Creëer een loop en de handel komt vanzelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien hele verse groenten en fruit gaan verkopen om erbij te verkopen en voor je winkel ten toon stellen (upsellen, prijs per order verhogen). Zo trek je klanten aan die eigenlijk wat fruit/groente willen kopen en daarbij ook meteen een verse vis bestellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb zelf ook in zo'n situatie gezeten en Trance heeft gelijk

een groot bord voor de deur en elke dag een dagaanbieding,niet duurder maken dan wat de mensen op de markt betalen

en hopen en gokken dat ze er wat bij kopen,zo doen supermarkten het ook

veel succes