Hoe lang duurt het voordat een faillissement officieel bekend wordt gemaakt?

Mijn broer is vaste klant bij een fietsenwinkel in Arnhem. Daar heeft hij vorig jaar een mooie fiets gekocht. Helaas moet hij aanspraak maken op de garantie.

Dus hij ging terug naar de winkel. Winkel dicht, helemaal leeg, geen bordje niks. Maar over een faillissement is ook niets te vinden. Al lijkt dit de enige logische verklaring.

Het gaat om Slijkhuis in Arnhem aan de beethovenlaan.

8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Misschien gewoon gestopt?
Antoni
8 jaar geleden
De website bestaat nog wel gewoon. Misschien kan je eens contact opnemen via telefoon, e-mail of via het contactformulier op de website: 026-4425198
slijkhuistweewielers@gmail.com
http://www.slijkhuistweewielers.nl/contact. Op de website van de Kamer van Koophandel vind ik ook niets bijzonders: http://www.kvk.nl/orderstraat/product-kiezen/?kvknummer=090149060000&origq=Slijkhuis%2c+beethovenlaan%2c+arnhem.
Antoni
8 jaar geleden
Je kan ook bij de buur(t)winkel(s) informeren. De winkeliers zijn vaak wel op de hoogte van wat er met de andere winkels in hun buurt gebeurt of is gebeurd.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En mocht je echt niet in contact komen met de eigenaar van de fietsenzaak: bel dan eens met het fietsenmerk...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Inderdaad : de fabrikant bellen.
Mag aannemen dat een beetje bedrijf wel service zal verlenen. Anders zou ik een consumentenprogramma aanschrijven, maar ja dat is weer zo'n "lange adem" kwestie...
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Nee nee, de garantie zelf is geen probleem. Mijn broer kon zo bij een andere dealer terecht. Maar het is zo raar van die winkel. Telefoon nemen ze niet op. Mail word niet op gereageerd en de winkel is helemaal leeg.
Antoni
8 jaar geleden
Het is ook mogelijk dat de ondernemer is overleden en niemand van zijn nabestaanden heeft gedacht aan het opheffen van de website. Informatie vragen bij de buren (een kapperszaak, geloof ik) levert waarschijnlijk het meeste op.

Antwoorden (1)

Als de rechtbank het faillissement over een onderneming uitspreekt wordt dat binnen enkele dagen bekendgemaakt en o.a. gepubliceerd op de site waarnaar ik een link geef.