Wat te doen bij geen geld voor eigen riciso?

Ik zal de situatie even uitleggen.
Mijn moeder had een maagverkleining en krijg daardoor calcium en vitamines( voor de Vit. betaald ze zelf nu)
Voor alle medicatie behalve calcium krijgt mijn moeder een rekening van ZV . Mijn moeder heeft geen geld om het te betalen, ze krijgt uitkering dus werkt niet. Ze woont alleen dus geen andere inkomen.
Alle rekeningen die ze krijgt van haar verzekering (ZV) betaald ze al in termijnen maar er komen er steeds meer bij. Hoe meer ik bel hoe minder ik nou snap waarvoor ze de hele tijd moet betalen.
Is er een uitweg ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Eigen risico is toch eindig? Tot een bepaald bedrag. Schijnbaar is dat nog niet bereikt, afhankelijk van welke hoogte van het eigen risico ze heeft afgesproken in haar contract.
Amadea
8 jaar geleden
Je moeder had dus de financiën voor een maagverkleining niet, en had het niet moeten laten doen. Nu zit ze met de gebakken peren...
Cryofiel
8 jaar geleden
Na een maagverkleining eet je minder, toch? Dus spaar je geld uit.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat Pompiedom zegt klopt: Het eigen risico is eindig en de schuld van je moeder zal daarom niet steeds meer worden. Nadat de grens van het eigen risico binnen een bep. jaar is bereikt, hoeft je moeder niets meer te betalen. Tenminste, niet voor die medicijnen die door een arts zijn voorgeschreven. Advies: bel de verzekeraar en vraag hen wat het huidige eigen risico van je moeder is, en hoeveel ze hiervan nu heeft verbruikt. Zo kun je ook berekenen hoeveel je moeder nog zelf zal moeten betalen de rest van het jaar.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kunt de apotheker vragen of het mogelijk is, de bedragen verspreid te betalen, dus iedere maand een gedeelte van de totale kosten. Lukt dit niet, of heeft dat geen zin, dan zit er niets anders op, dan op andere uitgaven te bezuinigen. .
paulus811
8 jaar geleden
crea, de apotheker wordt betaald door de verzekering die vervolgens een rekening stuurt naar de verzekerde zolang het eigen risico nog niet is opgebruikt. De apotheker vragen om gespreid te betalen heeft dus niet zoveel zin.

Antwoorden (1)

tjonge jonge wat een antwoorden.

Ik hoop dat ik je wat beter kan helpen.
Allereerst zit je helaas aan het eigen risico vast.... tenzij je een collectieve (bijstands) zorgverzekering hebt dan heb je meestal geen eigen risico maar wel een hoge premie met een uitgebreide dekking. Maar daar moet dan wel de gemeente aan mee doen en is meestal alleen voor mensen met een bijstandsuitkering.

Vraag hulp bij de financiële huishouding van je moeder (raadpleeg hiervoor ook de gemeente ), krijgt ze wel alle toeslagen waar ze recht op heeft. Doet ze belastingaangifte incl de medische aftrekposten. Heeft ze kwijtschelding gemeente belasting aangevraagd (veel papierwerk) Ga volgend jaar naar een zorgverzekering met een lagere premie en een houd het laagste eigen risico aan.

Ik ben geen doktor.. Dus raadpleeg voor het volgende advies altijd jullie huisarts. Koop calcium en vitamines gewoon bij de supermarkt, drogist of bv action. Vergelijk de werkzame stoffen met de stoffen van de medicijnen van de apotheek.

Succes en sterkte