Wat voor soort bedrijf is Incassoborg?

Een bekende kreeg van Incassoborg een brief, dat ze 72,23 euro moet over maken, terwijl ze duidelijk had aangeven bij Loterijverlies van de deelname af te zien. Loterijverlies zegt, dat ze geen beroep kan doen op de wettelijke bedenktijd, omdat er al kosten zijn gemaakt. Ik vraag mij af of Incassoborg wel bestaat. Bij KvK kan ik hier niets over vinden.

8 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Incassoborg en Loterijverlies zitten nota bene op hetzelfde adres. Er wordt aan mensen die alleen maar informatie hebben gevraagd een dreiging van inschakeling van een deurwaarder verstuurd als niet een bedrag van 70 tot 85 euro wordt betaald.

De persoon die hierachter zit is waarschijnlijk een oplichter. Al veel mensen hebben aangegeven van Loterijverlies af te willen, maar er schijnt geen manier te zijn om er onderuit te kunnen komen.

Loterijverlies c.q. Incassoborg dus een bedrijf om niét mee in zee te willen gaan. Je denkt dat er wordt uitgezocht hoe misgelopen prijzen bij de Staatsloterij alsnog uitgekeerd kunnen worden, maar je wordt alleen maar opgezadeld met ongewenste onkosten (die mogelijk in eigen zak van de hoofdpersoon verdwijnen).
Amadea
8 jaar geleden
joro
8 jaar geleden
Ze heeft een advocatenbureau ingeschakeld. Deze heeft een brief geschreven dat hij haar zaken m.b.t. deze kwestie regelt. Hij heeft laten weten dat er in dit geval niet van een overeenkomst gesproken kan worden, dus ook geen verplichting tot betaling. Deze brief is begin juli verzonden. De zaak is hiermee afgedaan! Geen post meer van hen gehad. Op 25 juli las ik in De Telegraaf dat deelners aan loterijverlies gevraagd werd 9.50 euro te storten omdat de zogenaamde kosten die gemaakt moeten worden hoger uitvallen dan verwacht. Schande! Ik snap niet dat de politiek niet ingrijpt om de consument te beschermen. Bedankt voor uw reactie.

Andere antwoorden (1)

Volgens mij is dit bedrijf niet echt. Over bijna elk bedrijf staat wel iets op internet. Als het bedrijf niet in de gouden gids en/of de kamer van koophandel staat, is het een nep bedrijf.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ronron1212
8 jaar geleden
Gouden gids zegt niets. KvK wel.
wilkers
8 jaar geleden
Ik zou ze idd vragen om hun kvk nummer.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Vraag anders eens bij het Juridisch Loket wat je het beste kan doen
Antoni
8 jaar geleden
Zou iedereen al weten dat www.juridischloket.nl de website is van het Juridisch Loket? Dat je niet alleen op en via de site advies kan vinden en vragen, maar ook dat je langs kan gaan bij een vestiging?