zit er een tijdslimiet aan het terug eisen van je geld op paypal?

ik heb op 23 mei iets besteld, maar dat is nog altijd niet aangekomen. ik weet dat je je geld kunt terug eisen op paypal, maar heeft dat een limiet na aankoop

8 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat zit er ongetwijfeld op. Hoeveel, weet ik niet. Bij automatische incasso is het 30 dagen.

Het beste antwoord

Je hebt geluk: vorig jaar had je 45 dagen (vanaf het moment van betalen) de tijd om een geschil te openen.
Sinds 29 januari is deze periode verlengd naar 180 dagen.

Je kunt onderstaande stappen volgen om een geschil te openen:
1. Log in op de PayPal-rekening.
2. Klik op de subtab Actiecentrum.
3. Klik op "Een probleem melden" en vervolgens nogmaals op "Een probleem melden".
4. Selecteer Geschil over een object en volg de stappen.

Toegevoegd na 11 minuten:
PayPal:
"Indien u problemen ondervindt met een aankoop, kan PayPal u hierbij helpen. PayPal biedt aankoopbescherming indien u een object heeft gekocht en:
1. U ontvangt het object niet;
2. Het object dat u heeft ontvangen komt niet overeen met de omschrijving in de advertentie.

In deze gevallen kunt u via uw Actiecentrum een geschil openen. U kunt alleen binnen 180 dagen na de transactie een geschil openen. Hierna is dit helaas niet meer mogelijk.

Via een geschil probeert u eerst om samen met de verkoper tot een oplossing te komen. Lukt dit niet, dan kunt u binnen 20 dagen het geschil opwaarderen naar een claim. PayPal zal dan een onderzoek starten en een uitspraak doen."
SimonV
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je het door jou bestelde product niet ontvangen hebt, dan kun je via Paypal nog steeds jouw geld terug vragen. Het is mij eens gebeurd (wel een aantal jaar terug). Maar je kon een formulier invullen. En via die weg heb ik indertijd mijn geld terug gekregen.

Volgens mij geldt de termijn van 45 dagen voor producten die je wel hebt ontvangen, maar waar je niet tevreden over bent.

Het beste kun je zo snel mogelijk contact opnemen met het bedrijf waar je besteld hebt. Je kunt ook direct aangeven dat je de codes wil van de verzending, en dat je anders contact op gaat nemen met Paypal. Dan heb je nog een troef. Ik geloof dat Paypal behoorlijk streng is betreft scammers, wellicht dat ze sancties van Paypal willen voorkomen, en alsnog met spoed gaan leveren.

Succes!