Moet ik een factuur betalen voor dansschool waar ik nig niet voor aangemeld was?

Ik heb in totaal 2 x een danschool bezocht waar een leraar altijd te laat was met haar lessen. Aanmelding formulier had ik toen nog niet ingeleverd omdat eigenaar niet aanwezig was. Na twee lessen heb ik ook besloten om te stoppen en dat heb ik netjes doorgegeven. Nu twee maanden later krijg ik een email over factuur voor twee maanden die ik moet betalen. Moet ik die betalen terwijl ik nog niet eens aangemeld was en eigenaar geen van mijn gegevens heeft?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee dat hoef je niet, maar hoe heb die factuur gekregen als ze niet over je adresgegevens beschikken?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Via een email adres waar ik hen had geemaild
Erna55
8 jaar geleden
Je had je schriftelijk aangemeld.
Het was handig geweest wanneer je ook schriftelijk, via de mail had opgezegd.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Volgens mij moeten op een factuur altijd alle adresgegevens staan dus het lijkt erop dat de factuur niet aan de wettelijke eisen voldoet.
Edraket
8 jaar geleden
Ga naar een rechtswinkel en leg deze zaak daar voor.
Niet te lang laten aanslepen.
Als je later in het ongelijk zou worden gesteld. (Door de rechtbank) moet je over een lange periode betalen. Dat is dan meestal veel geld.

Antwoorden (1)

Je hebt geen contract of verbintenis dus het is niet verplicht. Kijk ook of je bijvoorbeeld geen introductieles hebt meegedaan.