mijn zoon word 18 juni 18 jaar krijgen wij nu op 1 juli kinderbijslag?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.2K
fisbel
8 jaar geleden
Kinderbijslag is voorbij. Maar daarvoor in de plaats komt de zorgtoeslag voor uw zoon. Wel even aanvragen natuurlijk.

Antwoorden (3)

Nee laatste kinderbijslag hebben jullie in april ontvangen, je ontvangt kinderbijslag tot het kind daadwerkelijk 18 is, de bijslag waarin je kind 18 wordt is de laatste keer.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja hoor. Je kind was nog geen 18 op de eerste dag van dat kwartaal. Over de periode 1 april tm 18 junikrijg je nog gewoon kinderbijslag (het gebruikelijke bedrag minus 12 dagen).

Toegevoegd na 1 minuut:
Kinderbijslag wordt altijd per kwartaal achteraf betaald, vandaar.

Toegevoegd na 2 minuten:
Op 1 oktober krijg je dus geen kinderbijslag meer.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
fisbel
8 jaar geleden
Laat die 12 dagen maar weg. Kinderbijslag wordt per kwartaal uitgekeerd. Let wel - het gehele kwartaal telt.
Kinderbijslag vervalt hier miv 1 juli 2015. Er vindt dan nog wel een uitbetaling plaats, maar die is over het 2e kwartaal 2015. Zie voor uitbetaaldata: https://www.svb.nl/int/nl/kinderbijslag/betaling/wanneer_uitbetaald/ Zorgtoeslag gaat voor zoon in miv 1 juli 2015.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Serieus? Dan heb ik te weinig gekregen. Mijn zoons werden 18 op 5 maart en ik heb op 1 april wel een iets minder bedrag gekregen.
Je krijgt kinderbijslag tot en met het kwartaal waarin je kind 18 wordt. Dat zou betekenen dat met ingang van het nieuwe kwartaal op 1 juli, je geen kinderbijslag meer krijgt. Je zal dus eerdaags wel een brief op de mat vinden, als je die nog niet gehad hebt. Die sturen ze namelijk wel op.

Bedenk wel dat hij, zodra hij 18 is, zelf zijn zorgverzekering moet regelen en betalen. Laat hem dus op tijd zorgtoeslag aanvragen bij de belastingdienst.

Zit hij nog op school, dan krijgt hij waarschijnlijk studiefinanciëring of een tegemoetkoming. Kijk daarvoor eens op de site van DUO-IB-groep. Zij verzorgen de aanvraag en de uitbetalingen hiervan.
amc