Hoe hevel ik bedragen van verschillende pensioensfondsen over naar slechts één pensioensfonds?

In de loop der jaren heb ik bij verschillende werkgevers én bij verschillende pensioenfondsen een pensioen opgebouwd.

Is het mogelijk, en zo ja hoe doe ik dat, om al deze 'versnipperde' pensioenen bij slechts één pensioenfonds onder te brengen?

En welke beste (Lees: voordeligste) keuze maak ik dan, bij welk pensioenfonds ik deze dan allemaal onderbreng?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Als je van werkgever veranderd, heb je slechts beperkte tijd om je pension over te hevelen naar het pensioenfonds van je nieuwe werkgever.

Ju kunt dus niet zomaar het beste pensioenfonds opzoeken en daar je opgebouwde pensioengeld storten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord op mijn vraag.