Mijn moeder weigert alimentatie te betalen, wat kan ik hier aan doen?

Ik woon sinds een halfjaar op mezelf, ik ben 18 jaar oud. Ik leef van mijn studiefinanciering en de alimentatie die beide (gescheiden) ouders mij betalen. Mijn moeder heeft geen werk en weigert zich in te zetten om een baan te zoeken, omdat haar huidige partner veel verdiend en haar financieel onderhoudt. Hij wil echter geen cent aan mij uitgeven en mijn moeder geeft haar geld (uitkeringen) uit aan alles behalve haar kinderen. Ik heb recht op 135 euro aan alimentatie van haar, maar elke maand komt ze met een smoesje en betaalt gedeeltelijk of gewoon niet. Ik red het niet meer om mezelf te onderhouden. Ik loop meer dan 40 uur per week stage, nog een bijbaantje kan gewoon niet. Wat kan ik doen on ervoor te zorgen dat mijn moeder de alimentatie betaalt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

In veel gevallen kan het Landelijk Bureau Inning Onderhoudsbijdrage (LBIO) de inning regelen. Op hun site vind je een aanvraagformulier.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt! Ik zag vooral veel informatie voor de ouders zelf, maar het kind kan dit dus ook gewoon aanvragen?
Rieneke1
9 jaar geleden
Ja, dat klopt.