Als ik via E-bay in Engeland b.v. een nieuw horloge koop,moet ik dan ook nog invoerrechten o.i.d. betalen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Engeland is een EU-land. Daarom hoef je geen douanerechten en geen omzetbelasting te betalen. Kijk eens via de link op de site van de Douane. Daar staat een heel stuk over internetaankopen en douanerechten en BTW. Er zijn wel beperkingen voor bijzondere goederen, zoals geld, bloemen en wapens, maar niet voor horloges.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is nuttige informatie,bedankt!

Andere antwoorden (3)

Nee hoor, binnen de EU hoef je geen invoerrechten te betalen.

Toegevoegd na 34 seconden:
Heb regelmatig dingen uit engeland gekocht via Ebay, altijd probleemloos!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb weleens iets gekocht vanuit engeland maar moest wel invoerrechten betalen, er wordt steekproefsgewijs op schiphol gecontroleerd en dan heb je ook inklaringskosten
het kan gebeuren maar dan heb je net als ik pech!

Toegevoegd na 54 seconden:
ik had wel een pakket dus misschien als je briefpost hebt werkt het anders en komt het helemaal niet bij de duane terecht
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Binnen de EU is er vrij verkeer van goederen, je kan alleen te maken krijgen met een verschil in BTW
zie voor specs even onderstaande link