Is deze manier beleggen/sparen of via een pensioen fonds ?

Las laatst een boek waar Piet een serieus type was, die op zijn negentiende al bezig was met toekomstplannen en verdiepte zich in zijn pensioen. Hij verdiende toen niet veel maar lukte toch om elk jaar 2000 euro opzij te zetten in een fonds. Hij deed dat elk jaar Het fonds dat hij had gekozen bleek goed zijn investering groeide gemiddeld tien procent per jaar tot zijn vijfenzestigste. Piet had acht keer een inleg gedaan van 2000 euro dus in totaal 16.000 geïnvesteerd. Toen Piet vijfenzestig werd bleek hij miljonair te zijn. Hij had 1.086.835 op zijn bankrekening taan, genoeg om na zijn pensioen riant van te lezen.

Nu is mijn vraag is het beleggen wat hij gedaan heeft of via een spaarrekening/pensioen fonds ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ik neem aan dat hij het belegd heeft, aangezien je vroeger pas pensioen opbouwde vanaf je 25e ipv je 19e.

Maar om het zeker te weten zou je het de schrijver van het boek moeten vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit lijkt me een beleggingsfonds met een wel heel hoog gemiddeld percentage over zoveel jaren. Maar ja, er zijn mensen die goed gokken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gezien het rendement op zijn geld, zal het zijn belegd.
Jammer dat de auteur niet heeft verteld in welk fonds, Piet heeft veel geluk gehad.