Welk boek of videocursus zou mij veel kunnen leren i.v.m. investeren?

Hallo iedereen,

Ik zoek een informatieve bron die mij veel kennis zou kunnen geven i.v.m. investeren wat betreft obligaties, depositos, aandelen, financiële portefeuille, futures, ...
Ik heb er geen kennis van dus zoek ik iets wat voor beginners is.

Mvg.

9 jaar geleden
1.1K
Cryofiel
9 jaar geleden
Als Engels geen probleem is, kun je veel algemene beleggingswijsheden opdoen op http://www.fool.com/ . Die site streeft ernaar mensen kennis te laten maken met beleggen, op een ethisch verantwoorde manier. Ze hebben nieuwsbrieven waarop je een abonnement kunt nemen, maar dat zal nog een stap te ver zijn. De openbaar toegankelijke informatie is echter al zeer de moeite waard.

Antwoorden (1)

Handboek investeren & financieren : private equity, beleggen & kredietanalyse / Taco Rietveld. Deventer : Vakmedianet, 2014. ISBN 978-90-13-12322-7
Behandelt van A tot Z de stappen die professionele investeerders en financiers in de dagelijkse praktijk zetten voordat zij een risicopositie nemen in een onderneming. Waar nodig biedt het boek biedt een theoretische onderbouwing.
Amadea
9 jaar geleden
EgofortisS
9 jaar geleden
Bedankt voor uw reactie, zal het zeker aanschaffen! :)
Cryofiel
9 jaar geleden
Dit klinkt eerlijk gezegd als een behoorlijk diepgravend boek, dat dus ver boven het beginnersniveau uitstijgt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Cryofiel: jouw conclusie is juist. Ik heb dat boek ook en dat is zeker niet voor beginners. Staat ook in toelichting: Professionele investeerders.
Advies: zoals tweede antwoord: beleggen voor dummies bijvoorbeeld. Maar ook: OVER DE DREMPEL VAN DE BEURS (vond ik destijds als beginner een goed boekje)