Ben je verpligt om je 06 nummer aan je baas te geven ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.2K
Amadea
9 jaar geleden
Nee. Er bestaan nog mensen die geen 06-nummer hebben, zouden die dan verplicht zijn een mobieltje aan te schaffen?
Poet
9 jaar geleden
Jij hebt als privépersoon een relatie met je werkgever. Dan moet je elkaar toch kunnen bereiken?
Amadea
9 jaar geleden
Dat kan ook uitstekend via een vaste telefoonlijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, maar dan ben je niet altijd bereikbaar tijdens noodgevallen.

Antwoorden (2)

Het is niet verplicht, maar zeker gebruikelijk.
Al bij het indienen van je sollicitatie en cv is het vrij normaal je contactgegevens aan de werkgever te geven.

Stukje wederzijds vertrouwen, jij krijg bij de werkgever ook toegang tot bedrijf gegevens / voorraad en dergelijke.

Als je al een geheim maakt van je telefoon nummer, is het krijgen en houden van een baan een stuk lastiger.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
Er bestaan ook nog steeds vaste nummers.
capthavoc
9 jaar geleden
of neem een ander prepaid gsmtje voor werk
Nee dat ben je niet verplicht, buiten werktijd hoef je ook niet bereikbaar te zijn behalve als hier een vergoeding voor wordt betaald of dit in je contract is overeengekomen.
Als je werkgever wilt of eist dat je onder werktijd bereikbaar bent zal hij een toestel en een simkaart ter beschikking moeten stellen, of een onkostenvergoeding met je overeen moeten komen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar voordat je dwars gaat liggen raad ik aan om goed na te denken. Voor jou zijn er minimaal 10 werkzoekende die wel zijn of haar 06 nummer willen geven.