Mag/kan ik de zorgtoeslag direct naar mijn ouders laten storten, of moet het naar mij gestort worden en dat ik het dan naar mijn ouders stort?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.7K

Het beste antwoord

Een rekeningnummer waar jij toeslagen op ontvangt van de Belastingdienst, moet op jouw naam staan (zie bron). Het mag wél een gezamenlijke rekening zijn, dus mocht je een rekening hebben samen met je ouders (een en/of rekening) dan kun je het op deze rekening laten storten.

Wat je anders kunt doen, is bij je bank regelen dat het bedrag elke maand bijvoorbeeld precies de dag na uitbetaling van de Belastingdienst, het bedrag overmaakt van jouw rekening naar die van je ouders. Dit kun je regelen via internetbankeren. Dan kun je het nooit vergeten en houd je een goed overzicht over je financiën. Veel mensen doen dit voor vaste overboekingen die elke maand terugkomen, juist omdat je er daarna geen omkijken meer naar hebt.