Tand reparatie bij de tandarts was niet goed na de eerste keer moet ik de tweede behandeling betalen ?

Hoekje van mijn voortand was eraf en is gemaakt na paar dagen ging het opgemaakte stukje eraf en ben ik terug gegaan en dit keer blijft hij nog erop zitten maar ik krijg wel 2 rekeningen ervan ben ik verplicht de eerste reparatie die niet bleeft zitten om te betalen ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (2)

Normaal gesproken - maar ik vraag me af of er nog echt 'regels' zijn die elke tandarts hanteert, dus hou me ten goede - moet je de eerste reparatie gewoon betalen, maar zit daar garantie op zodat je voor de tweede geen rekening hoort te krijgen.
Maar overleg het even met je tandarts ; dan weet je het zeker.

Het hangt er ook vanaf hoeveel succes ze je gegarandeerd heeft. Als het om een behandeling gaat waarvan absoluut niet te garanderen is hoe lang deze goed blijft, kan het zijn dat je gewoon beide behandelingen moet betalen. Het gaat uiteindelijk, voor zover ik kan beoordelen, om een zuiver cosmetische behandeling.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat het stukje tand eraan gelijmd is, dat breekt sowieso snel weer af, een harde appel kun je er niet mee eten. Dan is het geen fout van de tandarts en zal je dus iedere behandeling moeten betalen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar dan moet de tandarts dit wel van te voren melden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Stukje was eral af , mengsel erop met verhard apparaat en niks gehoord over eten en ik at daarna geen harde dingen, ik wacht op de 2de brief zoals genoemd werd door hier onder
Nee, dat zou ik denk ik niet. Ga onderhandelen met je tandarts. Je zou geen twee rekeningen hoeven krijgen.
Je laat "iets" repareren betaald ervoor en gaat stuk. Heeft de tandarts van te voren gemeld dat het zeker was dat t zou lukken, dan heb je geen recht van spreken. Heeft hij niets gezegd, dan mag je je beklag bij hem doen. Ik zou wachten met betalen totdat je er met hem over gesproken hebt.