Laptop vriendin stuk, verhalen op mijn WA verzekering?

Door mijn toedoen is mijn vriendin haar scherm van haar laptop stuk. Nu is mijn vraag kan ik de schade verhalen op mijn WA verzekering? We wonen wel samen, maar zijn wel apart verzekerd.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Schade verhalen via WA = dagwaarde van de laptop = geen reet meer waard. Repareren is vaak economisch gezien niet te doen, tenzij het een design laptop van een half jaar oud is. o.i.d.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan het altijd proberen. Een jaar of 3 geleden is er bij het opdraaien van een lens een stuk van de vatting afgebroken en in de sluiter van mijn spiegelreflexcamera gevallen. Camera naar z'n grootje. Reapartiekosten rond de €200.00, dagwaarde €180,00.Camera niet laten repareren en en ander gekocht. weken later bedacht ik me opeens dat ik wellicht verzekerd was, gebeld en ja hoor, kreeg keurig de dagwaarde op mijn rekening bij geschreven. Weet alleen niet onder welke verzekering dit viel omdat ik al mijn verzekeringen bij één maatschappij heb.

Antwoorden (1)

Ja, je kan het proberen. Makkelijk is gewoon om het op je vriendin haar inboedelverzekering te gooien. Krijg je in 90% van de gevallende de dagwaarde terug.