kan je een 5 euro munt op de bank zetten?

Ik heb een 5 euro munt maar is dat ook mogenlijk om op de bank te zetten?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die krijg je dan mooi niet meer terug ! Je krijgt er dan een papieren vijfje voor terug . Of het moet bij je thuis op de bank lukken .

Het beste antwoord

Zo'n vijfeuromunt is een geldig betaalmiddel. Je kunt die vijf euro dus op de bank zetten. Je kunt bijvoorbeeld naar de balie gaan en daar een 'storting op eigen rekening' doen. Indien jouw bank zo'n automaat hebt waar je muntgeld in kunt kieperen, kun je kijken of die automaat jouw vijfeuromunt herkent; zo ja, dan kun je ook op die manier jouw vijf euro op de bank zetten.

Let wel: je zet dan een WAARDE van vijf euro op je rekening. Jij hebt dan dus vijf euro meer op je rekening staan dan daarvoor. Je kunt NIET eisen dat de bank jou precies diezelfde vijfeuromunt teruggeeft! Als je vijf euro opneemt van die rekening, krijg je waarschijnlijk een gewoon briefje van vijf euro.

Cryofiel
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja je kunt al je geld inleveren bij de bank en op je (spaar)rekening laten zetten. Je kunt er ook gewoon mee betalen
anneliez