nee, deze uitkering krijg je als je werkloos word voor een bepaalde tijd. Als je een prijs wint ben je nog steeds werkloos, en zal je de uitkering houden tot het einde van jouw "verdiende" periode.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, dat raak je niet kwijt, een ww uitkering is niet gebaseerd op je vermogen, maar op het salaris dat je voordat je in de uitkering kwam verdiende. Een eventuele aanvulling op je WW uitkering kun je hiermee wel verliezen, aanvullingen worden gegeven als je minder krijgt dan het sociaal minimum.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee. WW is afhankelijk van hoe lang je gewerkt hebt en premie betaald. Eigen vermogen is daarop niet van invloed.

Dat is anders in het geval van een bijstandsuitkering : die is uitsluitend een tegemoetkoming, een ' aalmoes' van de staat om je broek op te kunnen houden. Een geldprijs betekent dat je voorlopig geen recht meer hebt op bijstand, en wat je al ontvangen hebt moet terugbetalen. Als er dan nog geld over is, betekent dat geen recht op bijstand tot het op is. Uiteraard geld dit voor grote geldprijzen ; vijf euro winnen heeft geen invloed op je uitkering.

Het zelfde geldt overigens ook voor een flinke erfenis bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee. Dit komt omdat de WW een verzekering is waarvoor premies zijn betaald, een werknemersverzekering om precies te zijn.

Vergelijk het met de verzekering van je auto: als je recht hebt op een uitkering wegens schade wordt die uitkering ook niet achterwege gelaten als je een geldprijs hebt gewonnen.
Computoon