Mijn dochter wil bij een bank gaan werken. Maar heeft twijfels door het slechte imago. Is dit terecht?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heeft zij twijfels, of heb jij die twijfels? Zij 'wil' bij een bank werken. Dan heb je toch geen twijfels?
Ik kan me wel heel goed voorstellen dat zij bij een bang wilt werken en dat jij daar twijfels over hebt. Zoals veel ouders dat hebben: zou je dat wel doen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welke bank is dat?

Het beste antwoord

Als uw dochter een topfunctie bij een bank gaat bekleden, zal ze direct te maken krijgen met het slechte imago van de bonus-inners. Dan is twijfel daarover terecht en zou ze zich af kunnen vragen of zij daaraan mee wil doen.
Functies in de onderlaag hebben daar minder (of eigenlijk geen) last van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Natuurlijk is dit terecht! Banken hebben een matig imago op dit moment, en zo kijkt men er dus ook tegenaan. Dit verandert natuurlijk wel in de toekomst, dus ik denk dat ze zich er niet teveel zorgen om moet maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat om haar carriere en om wat zij leuk vindt om te doen. Het maakt dan niet uit wat anderen denken over het imago van een bank. Een imago kan ook weer veranderen.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Heeft niks mee te maken, met slechte imago's. Geen twijfels. Gewoon doen en carïere opbouwen.. Als het niet bevalt. Gewoon ontslag nemen. En wat anders proberen.. Er is niks mis mee hoor. ! Om bij een bank te werken. Mijn nicht werkt al jaren bij rabo bank. En heeft hele goede inkomst..
Ik zeg gewoon doen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist een extra motivatie, om dat imago wat op te poetsen. Mogelijk is het een erg goede werkgever.
jc54
14 jaar geleden
Hang er helemaal van af wat de nij die bank wil gaan doen...en welke bank het is.
Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik sollicitanten met een " bankverleden" op dit moment wel met enige argwaan bekijk. Meestal helemaal ten onrechte overigens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, de meeste mensen bij een bank werken hard voor hun geld. Bovendien als zij meent dat dit niet zo is, zou ze daaraan iets kunnen doen als ze er zou gaan werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als uw dochter, om wat voor reden dan ook, niet geheel achter haar werkgever kan staan, dan is haar twijfel om bij de bank te gaan werken terecht.