Kun je als scholier twee banen hebben en bij allebei loonheffingskorting aanvragen?

Ik werk nu 4 maanden bij twee bedrijven. Nu kom ik erachter dat ik bij allebei loonheffingskorting aan heb gevraagd. Moet ik dit onmiddellijk uitzetten?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
7.9K
fisbel
9 jaar geleden
Als het bruto inkomen van de twee baantjes lager is dan € 6100 is de te betalen belasting € 0 en kan je de dubbele heffingskorting zo laten. Hoewel volgens de wet er slechts op 1 baan of inkomen de heffingskorting mag worden toegepast.

Antwoorden (2)

Jazeker moet je één van de twee stopzetten want anders kun je volgend jaar terug gaan betalen.

Degene waar je het meest verdiend moet je loonheffing laten toepassen.

Toegevoegd na 15 uur:
Kijk ook hier eens bij,dit is wellicht ook in je voordeel.
Studenten- en scholierenregeling

Volg je een opleiding? Vraag je werkgever dan de studenten- en scholierenregeling toe te passen. Hij houdt dan geen of minder loonheffing in op je loon. Je krijgt dan meer loon uitbetaald. Gebruik hiervoor het formulier Model opgaaf gegevens voor de loonheffingen (studenten- en scholierenregeling). Geef bij dit formulier ook altijd een kopie van je identiteitsbewijs aan je werkgever.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt 'm het beste uit laten zetten. Nu zal het bij een kleine bijbaan zo'n vaart niet lopen -tot eur 6000.- brutoloon loop je weinig gevaar - maar doe je het niet, dan bestaat de kans dat je die te veel gekregen korting naderhand moet terugbetalen aan de Belastingdienst. Mét korting heb je wel een iets hoger nettosalaris maar als je een deel daarvan moet terugbetalen is het ook zuur.
Computoon