Niks.

Jij bent als ontvanger niet verplicht deze kosten te betalen.

Postnl zal deze moeten verhalen op de verzender, dit is immers de klant van postnl.

Je krijgt hooguit een herinnering, daarna hoor je er niets meer van.

In de prullenbak ermee dus.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
HeerVoldemort
9 jaar geleden
+ klopt, 2 herinneringen en verder geen consequenties.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Achter grotere paketten en dus hogere portokosten zal PostNL wel achteraan gaan, maar een brief niet. De herinnering (€ 1,92) kan dus in de prullenbak.

Andere antwoorden (1)

Dat ligt aan de hoogte van de portokosten. Een enkele brief, daar worden echt geen herinnerings- of deurwaarderskosten voor geëist. Dat kost nl. veel meer dan de gemaakte kosten van versturen van de brief en de betalingsverzoeken en herinneringen.
Een groot pakket, met meer verzendkosten, daar zal de postservice wel achteraan gaan.