Extra's bedongen bij grote aankoop, heb je rechten?

Onlangs heb ik bij een grote aankoop wat extraatjes bedongen, een van de dingen werd later geleverd dan de oorspronkelijke aanschaf en werd dus niet meteen meegeleverd maar men zou het nazenden. Inmiddels zijn we een maand verder en heb ik er al een aantal mails en telefoontjes op zitten maar ik heb nog steeds het ontbrekende artikel niet ontvangen. Nu vraag ik me af, hoe hard kan ik dit spelen, heb ik er recht op? Het staat wel op de factuur vermeld.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Natuurlijk heb je daar recht op, helemaal als het ook vermeld is op de factuur. Je hebt het tenslotte zwart op wit en kunt het hardmaken als je wilt.
Anders komen ze hun afspraken niet na en zou het eigenlijk een soort bedrog zijn want ze beloven je iets zodat je het artikel juist bij hun hebt gekocht.
Heel slordig van de verkoper trouwens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als de afspraken zwart op wit staan, kun je de afspraken opeisen. Zeker als het op de factuur staat.

Tevens kun je de leverancier op dat moment in gebreke stellen en bv. een deel van het bedrag niet betalen. Hoe dit precies zit kun je het beste vragen bij een jurist of eens neerleggen op www.higherlevel.nl (mits je ondernemer bent).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk heb je daar recht op! Juridisch gezien zijn het namelijk geen cadeautjes, maar heb je een totaalprijs bedongen voor een totaalpakket. Dat is dus inclusief die 'extra's'.

Aangezien ze op de factuur staan, heb je ook bewijs van de gesloten koopovereenkomst. Je kunt het dus zo hard spelen als je wilt, je staat volledig in je recht.