Hoe duur zijn boxer puppies en husky puppies?

Ik wil graag één van deze honden kopen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Op Marktplaats kun je al een boxerpuppy kopen voor € 300,-. Het is wel gevaarlijk om een hond van Marktplaats te kopen. Deze honden kunnen kunnen van (Oosteuropese) puppyfarms komen, waar de honden slecht verzorgd en behandeld worden. Ze kunnen ook doorgefokt zijn waardoor je tegen hoge dierenartskosten kunt aanlopen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Natuurlijk zegt de prijs niet alles. Puppyfarmhandelaren kunnen ook puppy's voor hoge bedragen verkopen en op Marktplaats zijn ook goede fokkers actief die een goed tehuis belangrijker vinden dan een hoge prijs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pedro : hoe kán je!!!!! Iemand die nog niet eens een keuze heeft gemaakt voor twee zó verschillende rassen tippen op Marktplaats.
Ik ben echt geschokt over dit advies : je weet, dat daar géén goede honden opstaan. Geen enkele fokker met liefde voor het ras zal op marktplaats zijn pups aanbieden aan mensen, die hij niet eens ként!!
Pups zijn voor een goede fokker als zijn kinderen : je wilt toch weten, waar ze terecht zullen komen.... Ik vind dit een héél erg slecht antwoord, en je doet hier helemaal niemand een plezier mee - ja, de broodfokkers, die lachen in hun vuistje.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn ook mensen die een teefje hebben dat - gepland of niet - zwanger wordt. Deze honden worden ook verkocht op Marktplaats. Dat staat ook in mijn antwoord. Als je weinig geld hebt, kun je wel een goede hond kopen via Marktplaats. Je moet dan wel heel erg voorzichtig zijn. Mijn hond heb ik overigens ook van Marktplaats en niet van een broodfokker. Het verschil tussen goede fokkers en broodfokkers vind ik niet erg duidelijk. Fokken goede fokkers dan niet voor hun brood en wat doen zij met puppy's met een gebrek?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede fokkers hebben, vóórdat hun teefje gedekt wordt, een lijst van door hen geselecteerde toekomstige eigenaars.
Als ze bijv. een groot ras hebben, en iemand wil een pup, maar woont 2-hoog zonder lift, zodat de hond omhoog gedragen moet worden als hij bejaard is, en het is een vrouwtje van 1.55m en 50 kg, dan krijgt zo iemand bij een goede fokker géén pup.
Bovendien zal je bij een goede fokker een verklaring moeten ondertekenen, dat , als je ooit afstand moet doen van je hond, de hond terug moet naar de fokker. De fokker zorgt dan voor een verdere herplaatsing.
En nee : ze fokken niet voor hun brood : de teef en de reu moeten geröncht worden op bijv hun heupgewrichten en /of ellebogen en andere evt. erfelijke afwijkingen aan het skelet, de teef moet ontwormd en bekrachtvoerd worden, de pups geënt, gechipt, ontwormd, goed gevoederd, ingeprent worden op allerlei dingen waar de pup in z'n verdere leven mee te maken krijgt, dus alle huiselijke geluiden, mee in de auto, naar de kinderboerderij, het winkelcentrum, enz enz....
Dan eindeloze hoeveelheden koffie voor de toekomstige eigenaars, en terugkom-dagen na ong. een maand, om te kijken hoe het gaat met de pups.
De teef krijgt maximaal 3 nesten in haar leven, omdat het veel van haar lijf vergt. Op Marktplaats krijg je de moeder vaak niet eens te zien, omdat de pups al jong bij haar worden weggehaald, zodat ze vooral snel, met behulp van hormooninjecties, weer gedekt kan worden voor het volgende nest. Inprenten, rijk socialiseren, entingen, en fokken op karakter - welnee...
Hoofdzaak is vooral véél en vaak pups, als het een leuk 'plaatje' oplevert. En €300,- natuurlijk....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je noemt een aantal taken die de goede fokker verzorgt. Ik neem aan dat de prijs daarmee ook omhoog gaat, zodat hij toch zijn kinderen kan voeden. Dan is het toch nog steeds een broodfokker? Iemand die fokt voor zijn geld, een professional, iemand die het doet om in zijn levensonderhoud te voorzien. Het verschil zit hem dan in hoeveel zorg de fokker besteedt en hoe hoog de prijs is. Dat lijkt mij voor discussie vatbaar en een gradueel verschil. De ene 'goede fokker' doet wel röntgenonderzoek en de ander niet. De een wil wel zijn suv van zijn fokinkomsten betalen en de ander niet.
Je zult eerst een keuze moeten maken, welke van de twee je wilt : ze zijn nl. erg verschillend qua opvoeding, karakter, en de wijze waarop je ze moet huisvesten.
Het beste kan je eens bellen met de rasverenigingen, en vragen, wanneer deze twee clubs een clubdag houden. Ga daar heen, en praat met de eigenaars over hun honden en het ras : mensen die lid zijn van de boxerclub weten héél veel te vertellen, en mensen van de husky-club weten alles van dit mooie, maar moeilijke ras.
Dan kan je ook eens met fokkers praten op die clubdag, en vragen of er iemand van plan is binnenkort een nestje te fokken, en of je bij hen op de wachtlijst mag om een puppy bij te kopen.

Ook moet je beslissen, of je een reu of een teef wilt, want dat vraagt ook een andere benadering.

Wat je ook nog even van tevoren moet uitzoeken, is waar bij jou in de buurt een goede hondenschool is, die ook een puppy-klas heeft, want je moet natuurlijk gelijk met je pup naar school voor de socialisatie van je hondje.

Een goede pup kost al gauw zo'n 1000 euro, en dan komt er natuurlijk nog van alles aan kosten bij : mand, dierenartskosten, puppy-voer, lijn, borstels, speelgoed.

Én je kunt natuurlijk naar de asiels bij jou in de buurt gaan : daar zitten een heleboel honden op een nieuwe kans te wachten, en je weet dan gelijk, hoe je hond eruit ziet.
Is natuurlijk minder duur dan een pup bij een fokker kopen, al zal je ook met een asielhond naar een hondenschool moeten om hem/haar zó op te voeden, als jij graag wilt.
Een asielhond zal vooral de eerste twee maanden erg veranderen, als hij/zij zich aan je begint te hechten, en na een half jaar heb je nét zo'n hechte band met je hond, als dat je hem/haar van pup af aan gehad hebt.

En je hoeft hem niet mee zindelijk te trainen, de puberteit is voorbij, en je meubelen zijn veiliger voor naaldscherpe tandjes....

Een asielhond vind ik persoonlijk een erg verstandige keuze.
En er zitten vaak rashonden in de asiels, dus informeer eens, of ergens een boxer of een husky zit, als je je keuze gemaakt hebt.