Zijn mensen gevoeliger voor "gratis" of voor "korting"?

Gaat mij in de zin van mijn eigen massagepraktijk. Zit in de overweging of gratis een cadeautje toe te voegen of een korting te geven voor een massage. Waar zijn mensen gevoeliger voor? Beiden is geen optie.

Toegevoegd na 13 minuten:
Het gaat mij hier erom om nieuwe klanten over de streep te trekken. Dit in het kader van demonstratie stoelmassages die ik in april veelvuldig ga geven op verschillende locaties in de stad Groningen. Als mensen dan een afspraak maken, zat ik eraan te denken om of een massagespin of korting te geven bij hen eerste echte afspraak.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk korting.

Cadeau'tjes zijn veelal kleine dingetjes waar mensen eigenlijk toch weinig aan hebben en soms überhaupt niet echt blij mee zijn. Ik zou niet eerder kiezen voor iets om te doen, als ik weet dat ik er een cadeau'tje bij krijg.

Het kan echter wel zo zijn dat mensen zich wel lekker willen laten masseren, maar het eigenlijk te duur vinden. Of het al heel lang overwegen en het zonder bijzondere reden nog niet hebben gedaan.
Als ze dan horen dat ze korting krijgen, kan dit hen wel degelijk over de streep helpen. Het is iets waar iedereen hoe dan ook, zonder twijfel, blij mee zal zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik ben gevoeliger voor een korting die je als VASTE klant krijgt.
Dat voelt dan als waardering dat je een trouwe klant bent!
een gratis cadeautje voelt als of ik teveel heb betaalt voor je diensten;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het idee dat Nederlanders gevoeliger zijn voor het idee van een cadeautje dan voor het idee van minder duur. Daarom wordt er ook zo massaal zegeltjes gespaard.

Toegevoegd na 1 minuut:
Er bestaat natuurlijk ook een tussenvorm: sparen voor een gratis massage!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Korting levert meer op, gratis is minder... Alles wat niet deugt is gratis, korting krijg je alleen als het GOED is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat je ook kunt proberen is een soort knipkaart/abonnement. Bijvoorbeeld 9 keer betalen, 10 keer halen. Jij hebt je geld dan binnen en zij een korting/ gratis massage
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als mensen je al kennen zullen ze een korting waarderen, maar een cadeautje kan zolang ze het gebruiken je naam en telefoonnummer geven. Een cadeautje kan mits goed gekozen lang als reclame werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een consument associeert gratis al heel snel met slechte kwaliteit. Vandaar dat kortingen over het algemeen beter aanslaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel mensen zijn langzaamaan een beetje gadget-moe en kunnen de gratis knuffels, voetbalplaatjes, dominostenen, theedoeken, geurkaarsjes, nepbloemen, koelkastmagneten, zeepjes, sleutelhangers e.d. met kruiwagens tegelijk hun huis uit karren.
Liever een fijne korting dan weer een gratis prul voor de vuilnisbak er bij.