Kunt mijn moeder ook vakantiegeld krijgen?

Mijn moeder heeft een belgische passport en werkt voltijd in Nederland in een restaurant,haar officiel woon adres is nog altijd in antwerpen,ik zou graag weten of zij ook vakantie geld kunnen krijgen?kan iemand mijn helpen? Als niet,welke voorwaarden moet er zijn?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Iedere werknemer die in loondienst is in Nederland heeft wettelijk recht op vakantiegeld. Dit is minimaal 8% van het salaris (meestal wordt ook niet meer gegeven) en wordt in de regel eenmaal per jaar uitbetaald, in mei of in juni.
Computoon
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zij adres is in België,maar zij werkt in Nederland. Hoe kunt zij vakantie geld krijgen? En van wie krijgt ze?
Computoon
9 jaar geleden
Dat vakantiegeld behoort ze te krijgen van haar werkgever, het restaurant dus. Als het goed is, heeft ze het in mei of juni al gehad. Het komt echter ook voor dat het vakantiegeld zit inbegrepen in het salaris. Maar dan moet dit echt zo vermeld zijn in de arbeidsovereenkomst. Bij iemand die voltijd ergens werkt, is een loon inclusief vakantiegeld echter zeer ongebruikelijk. Daarom heb ik dat niet in mijn antwoord vermeld.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
zij krijgt het automatisch van de persoon die haar iedere maand haar loon uitbetaalt.
De vakantiebijslag kan ook elke maand worden uitbetaald. Kijk dus of het vakantiegeld misschien al iedere maand aan uw moeder is uitbetaald.