Wat als je in een overschrijvingskaart alleen de plaatsnaam zet in plaats van het hele adres?

komt het geld dan niet aan ofzo?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb zelf eens gehad dat ik via een pinbon van iemand geld over moest maken, wist niet waar die persoon woonde.
Heb alleen het rekeningnummer en bank op de bon kunnen vinden.
Heb mijn eigen plaatsnaam er op gezet en de desbetreffende bank als naam.

Via de pc weigerde hij om het over te maken zonder plaatsnaam, dus nam ik maar het risico om mijn eigen er op te zetten, terwijl zij geheel ergens anders woonde.

Het geld is goed overgekomen!

Toegevoegd na 2 minuten:
Je hoeft volgens mij nooit het adres er bij te vermelden, in een normale situatie is plaatsnaam, rekeningnummer en naam voldoende om het goed over te laten komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Is helemaal niet erg, indien naam en rekeningnummer overeenkomen komt het geld gewoon aan.
Het is meer een extra zekerheid voor de bank, meer niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij het overschrijven van bankrekening naar bankrekening volstaat het om nummer en naam in te voeren. als je van bank naar Postbank overboekt (nu ing maar de rekeningnummers bestaan uit max 7 cijfers) moet er wel de plaatsnaam bij. alleen postbank wijkt af, zij hebben een eigen systeem in het betalingsverkeer. De andere banken maken gebruik van Equens in Utrecht. Daar worden alle overboekingen centraal verwerkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger moest je altijd als je geld overmaakte ook een plaatsnaam invullen, maar de laatste tijd vragen ze daar met online bankieren niet meer om, zolang naam en rekeningnummer maar kloppen.
Aangezien overschrijvingskaarten niet door heel veel mensen meer gebruikt worden, kan ik me voorstellen dat ze niet direct hele voorraden drukken als zulke kleine dingen wijzigen.
Alleen plaatsnaam invullen in plaats van hele adres lijkt me dus absoluut geen problemen opleveren.