weer bij ouders wonen of toch beter langer wachten op n goedkoper huis?

ik ben niet voor niks uit huis gegaan 6jr geleden ik voel me lkkr op mezelf en moet er eigenlijk niet aan denken (al is het voor mijn eigen bestwil) om goed te sparen en daarom weer thuis te gaan wonen...maar waars. ben ik ook bang dat dit stiekem té lang duurt omdat ik in mijn dorp niet zomaar aan n ander huis kom, zit in n lastige leeftijdcategorie :(

ik ben 31jr, alles best goed op rails..fijne woning maar dit huurhuis wordt alleen maar duurder daarbij zit ik met n laag salaris en huurverhoging jaarlijks steeds moeilijker, ik houdt weinig over om financieel op te bouwen ik ben wel van mening dat ik goedkoper wil gaan huren, maar dit kan miss nog wel jaar duren... ik hoor graag jullie kijk erop!!? bvd

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Ben je ermee bekend dat je huursubsidie kunt krijgen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
zker heb ik al
Poet
9 jaar geleden
Perspectief op verbetering? Meer salaris, samenwonen, etc? Mogelijk anders een kamer / verdieping huren voor een tijdje.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik ben alleenstaand dus samenwonen zal het niet worden;) meer salaris tja waar haal je nog een goede baan vandaan. ik heb spw4 gestudeerd en dat scheelde inderdaad 200pm.:( maar die banen zijn nauwelijks meer te vinden, ik doe nu al horeca minimaal loon...wat niet mijn vakgebied is...maarja je moet wat... bedankt voor je reactie @poet

Het beste antwoord

Volgens mij geef je zelf het antwoord al. Je wilt liever zelfstandig blijven wonen geef je aan. Daarnaast weet ik niet wat voor prive situatie je hebt, maar ik kan me voorstellen dat als je singel bent je een stuk minder goed bij de dames/heren als je nog bij je ouders woont (en het nogal een gedoe is om steeds weer anders mee naar huis te nemen). Daarnaast zou je kunnen overwegen om samen te wonen met anderen. Ook als je geen vriend(in) hebt, kan je bijv. een woning met een aantal huisgenoten nemen. Of je kan een kamer verhuren aan een student of iets dergelijks. Daarnaast kan je inderdaad misschien huurtoeslag krijgen. Er zijn genoeg opties, maar de vraag is wat je wilt. Persoonlijk zou ik op mijn 31e niet meer bij mijn ouders willen wonen. Hoe graag ik ze ook mag (en ik vaak op bezoek ga), ik wil ook mijn eigen plek. Vaak op bezoek is iets anders dan er weer gaan wonen. En wellicht is kopen ook een optie. Daarvoor geef je niet genoeg informatie. Maar kijk eerst naar wat je echt wilt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
hoi
bedankt! ik krijg al huurtoeslag. het huis bedraagt rond €800 alles erbij zoals de vaste lasten.. ik heb n laag inkomen gedeelte ww er nog bij...dus kopen kan ik sowieso niet. tjaa aaabs123 ik wil ook niet weer thuis gaan wonen, maar jij zou toch wachten op n goedkoper alternatief, en tussentijds weinig overhouden...? bvd
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat durf ik niet zo te zeggen als ik eerlijk ben, want ik zit niet in jouw situatie. Voor mij, ik sta gelukkig niet voor die keuze (eigenlijk wel want ik ben student op kamers met weinig geld), speelt het dillema niet, initutief kies ik voor zelfstandigheid. Hoelang zou je eventueel moeten wachten? Kan je wellicht een kamer verhuren aan iemand die op zoek is naar een kamer, dan kan je wellicht een kamer kwijt voor 200/300 euro en dan ben je al een heel stuk uit de brand! Het hangt er dus vanaf hoe krap bij kas je zit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
hoi..gelukkig leef ik niet in het 'rood' ..maar ik heb nog n toekomst voor me zoals kinderwens..en zo ga ik daar niks voor opbouwen financieel dan
....ik kan goed n jaar moeten wachten...maar dat moet dan maar.. denk....op kamer ga ik niet doen, maar miss n appartement op bg voor 100euro minder zou al fijn zijn:).groetjes
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien is antikraak iets voor je. Dat is vaak goedkoper als gewoon huren. Ik zou niet terug gaan naar mijn ouders. Ooit eens gedaan uit noodzaak. Ik was toen 27 en dan is het niet leuk meer. Je mist dan toch je eigen plek en het is ook moeilijk om je eigen dingen te doen. Als het echt niet anders kan zou je het kunnen overwegen. Anders zou ik toch afwachten op een ander huis. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@ frits73 jullie hebben gelijk ik ga t alleen doen als het niet anders zou kunnen, en kan best op 'rantsoen'leven bedoel ik heb vrij veel eet en drinkvoorraad dus daar kan ik wel n maandje mee vooruit met alleen wat kleine dingen af en toe ervoor aanschaffen...en tussentijds sparen en inderdaad ander huis! daar ben ik druk mee bezig :) ook dubbel ik woon zo mooi, maarja ff trots opzij!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik ga dit alleen doen als het echt niet anders kan,
bedankt voor reacties