hoe kan ik een Cheque (in Engelse ponden) op mijn rekening laten storten?

Ik heb een Cheque gekregen van de Barclays bank in Engeland, de cheque is in Engelse ponden. De rabobank brengt ongeveer 100(!) euro in rekening. Weet iemand een goedkopere oplossing?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.7K
Ritsuka
9 jaar geleden
Is het wel een echte cheque? Is ook een bekende oplichtingstruc

Antwoorden (2)

Beter is het te vragen naar een bankoverschrijving. Dit zou geen enkel probleem moeten opleveren. De cheque wordt nl in eerste instantie overgeschreven op je rekening en dan wordt er pas gekeken of deze vals is.
op dat moment heeft u de goederen of datgene wat u cerkocht heeft al lang verstuurd.
De bank schrijft vervolgens het uitbetaalde bedrag terug en u kunt naar zowel geld als hetgeen u verkocht heeft fluiten...

maar goed dat was niet uw vraag...
per 1 juli gelden er bij veel banken nieuwe tarieven.
Het meest simpele is, gewoon naar een bankkantoor of postkantoor, eventueel een grenswisselkantoor en daar de cheque inleveren. Zij betalen uit en sturen het vervolgens naar de Nederlandse bank voor controle en de uiteindelijke inning bij de eigenaar van de cheque.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Simpel: een vreemde valuta-rekening openen bij de bank.

Mensen die handel drijven met het buitenland of beleggen in vreemde valuta maken daar gebruik van. Ga eens praten met je bank hierover, is waarschijnlijk de oplossing.