Hoe ziet de dagindeling van een eigenaar van een bed en breakfast er uit?

Graag een voorbeeld van hoe een dagindeling er uit ziet van een eigenaar van een bed&breakfast. Binnen nu en een aantal jaren wil ik graag een bed en breakfast starten maar daarnaast ook mijn baan, van 16 uur per week, behouden. Hierom ben ik op zoek naar een overzicht van een dag (of een week) van wat je dient te doen. Alvast dankjulliewel

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Dat ligt er net aan wat je graag wilt. Maar wat er in ieder geval in zal zitten:
- Kamers klaarmaken
- Gasten ontvangen
- Eventueel contact hebben met de gasten (routekaarten uitdelen, kortingskaarten uitdelen, voor VVV spelen).
(dan zijn de gasten de stad of wat dan ook in, komen terug en gaan slapen)
- Ontbijt klaarmaken/klaarzetten
- Afrekenen met de gasten
- Kamers schoonmaken en nieuwe gasten ontvangen.

Daar tussendoor heb je natuurlijk nog zorg te dragen voor je administratie, voor het schoon houden van je hele B&B (en niet alleen je gastenkamers), het bijwerken van je agenda, het bijwerken van je site, telefoneren met gasten met vragen, belastingen betalen, kapotte dingen repareren (televisie, beddengoed, ramen, gordijnen, leidingen, verstopte wc's).
Contacten onderhouden met ondernemers in de omgeving (fiets- of autoverhuur bijvoorbeeld) of met musea. Zorgen voor routekaarten zodat de gasten kunnen rondfietsen/rondlopen, het onderhouden van je eventuele tuin...

Hoe je dat inplant kan je natuurlijk zelf kiezen, maar er komt veel werk bij kijken! Ik weet niet of je een baan van 16 uur daarnaast kan hebben. Als je het alleen moet doen denk ik niet dat dat je lukt.

Toegevoegd na 1 minuut:
En kijk ook eens in de bronvermelding, daar staat allerlei info die je moet weten om een B&B te beginnen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geen enkel probleem!
Dat je de B&B met twee mensen gaat onderhouden lijkt me een goede zaak, aangezien er veel moet gebeuren. Ik claim niet dat mijn antwoord volledig is, mocht je zeker weten dat ik niets mis moet je misschien eens contact opnemen met ander B&B-eigenaren (misschien niet in de omgeving, dan zijn het geen concurrenten ;)). Misschien kan je ergens eens meelopen? Overigens, ik ben nog op zoek naar vakantieadressen voor weekenden weg. Kan je in een persoonlijk bericht aangeven waar de B&B komt te staan en hoe hij gaat heten? Ik houd wel van een goede B&B :)