welke advocaat heeft men nodig als UWV zegt dat je onrechtmatig hebt gedeclareer?

UWV gaf bovenstaande aan maar wij zijn er zeker van dat dat niet zo is
wie kunnen wij vragen om na te aan dat alles is gegaan zoals het hoort er is niets teveel gevraagd.
het gaat over een jongeman die ww krijgt,uitkijkt naar een baan en af en toe uitzendwerk doet
de werkdagen moet hij opgeven zodat UWV dat bedrag waar hij recht op heeft ik mindering kan brengen
plotseling komt UWV met het probleem dat hij teveel geint heeft en hij wil desnoods voor het gerecht zijn gelijk halen eerst ging het om 3000 euro na correctie is dat 1000 euro

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Op deze website https://www.advocatenorde.nl/694/consumenten/vind-uw-advocaat/vind-uw-advocaat.html kan je trefwoord "uwv" invullen en je postcode. Dan vind je advocaten in je omgeving die zijn gespecialiseerd in Arbeidsrecht, Sociaal zekerheidsrecht en Sociale voorzieningen. Zij kunnen je het beste bijstaan bij je conflict met het UWV.

Op deze website https://www.advocatenorde.nl/486/consumenten/welke-advocaat-past-bij-mij.html is ook meer informatie te vinden:

"Welke advocaat past bij mij?

Een goede advocaat moet voldoende kennis en ervaring hebben om u goed bij te kunnen staan bij uw specifieke probleem. Als de zaak relatief overzichtelijk is, kunt u waarschijnlijk bij de meeste advocaten wel terecht. Maar als u een advocaat zoekt voor een scheidingszaak waarbij kinderen betrokken zijn of een lastige ontslagzaak, dan kunt u zich het best wenden tot een specialist.

U kunt hier via bepaalde trefwoorden zoeken naar gespecialiseerde advocaten. Zo zal 'scheiding' u leiden naar personen- en familierechtadvocaten en 'ontslag' naar arbeidsrechtadvocaten. Hier is ook te zien welke advocaten lid van een specialisatievereniging zijn. Daarnaast kunt u bij de meest voorkomende juridische problemen op deze site onder thema's terecht voor meer informatie. Als u een advocaat heeft gevonden, vraag dan hoeveel soortgelijke zaken hij jaarlijks doet en hoe lang hij al in het betreffende vakgebied werkt. De meeste advocaten hebben een specialisatie en sommige zijn ook lid van een specialisatievereniging. Dit houdt in dat ze - naast de bijscholingseisen die de Orde aan hen stelt - nog aan diverse extra eisen voor kennis en ervaring moeten voldoen. Het is ook belangrijk dat u een klik heeft met uw advocaat.

Tenslotte, als u in aanmerking komt voor gefinancierde rechtshulp, zult u een beroep moeten doen op een van de 7500 advocaten die ingeschreven staan voor deze zaken. U kunt hierop zoeken via Vind een Advocaat of u kunt contact opnemen met de Raad voor Rechtsbijstand."

N.B.: Op de website staan in de tekst een aantal links. Die links werken natuurlijk alleen op die website zelf!
Antoni
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Iedere advocaat zou je hierin kunnen bijstaan maar ook die advocaat heeft 'bewijsmateriaal' nodig. Alleen maar stellen dat UWV ernaast zit, is (natuurlijk) niet voldoende. Dat moet onderbouwd worden en daarmee zou je zelf kunnen beginnen.

Dus beginnen met het verzamelen van alle gegevens:
* Salarisstroken van het uitzendbureau die op elkaar aansluiten qua nummering.
* Bankafschriften die aansluiten op de ontvangsten van het uitzendbureau.
* Bewijs van de data en uren die zijn doorgegeven aan het uwv en wanneer dat gebeurd is (uitdraaien e.d.)

Dan zul je zelf zien of een en ander aansluit.
Computoon
9 jaar geleden
Computoon
9 jaar geleden
Zie het antwoord van Antoni, onder mijn antwoord. Bedenk wel dat een advocaat geld kost (al bestaat er -gedeeltelijk- gefinancierde rechtshulp). NB
UWV komt tot zijn beslissingen op dit gebied door bestandsvergelijking. (Gaat tegenwoordig erg eenvoudig, vanwege het BSN-nummer. Werkgevers moeten die nummers meegeven als aangifte wordt gedaan voor de loonheffingen en de premies van de werknemersverzekeringen. Het uitzendbureau is natuurlijk ook een werkgever en zo komen die gegevens bij de Belastingdienst en vervolgens bij het UWV terecht. De uren/lonen die gewerkt zijn voor het uitzendbureau worden dus digitaal doorgegeven. Het bewijs zal er dus op gericht moeten zijn:
Heeft betrokkene de uren/dagen die hij gewerkt heeft voor dat bureau en/of het loon dat hij gekregen heeft van dat bureau tijdig, juist en volledig doorgegeven? In het slechtste geval (maar dan wordt het helemaal moeilijk en wordt deskundige hulp noodzakelijk) heeft het uitzendbureau onjuiste uren/bedragen verloond en zijn die foute gegevens door het uitzendbureau aan de Belastingdienst doorgegeven en staan ze daardoor fout in de administratie van de Belastingdienst/UWV. Dan wordt het een mooie uitzoekerij, want daardoor bestaat de kans dat ook het uitbetaalde loon aan de uitzendkracht niet heeft geklopt. En dan moeten in de loonadministratie van het uitzendbureau correcties worden gemaakt die weer leiden tot correcties die worden doorgegeven aan Belastingdienst/UWV. En die weer door de uitzendkracht worden doorgegeven aan UWV. Hopelijk komt het toch nog goed!