kan ik verplicht worden om snachts te gaan werken?(ben 55 )

periode ww is afgelopen en kom nu in de bijstand.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
Ja dat zou kunnen. Wil je inkomen verdienen of in de bijstand zitten?
Reddie
9 jaar geleden
Doe mij die baan!
paulus811
9 jaar geleden
Makkelijk om te beslissen als het voor een ander is. Ik zou ook geen trek in hebben in een nachtbaan of in een weekend.
ronron1212
9 jaar geleden
Paulus het gaat niet om de beslissing het gaat hierom of je een bijstandsuitkering of een betaalde baan wilt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ voor ronron1212
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ben inmiddels 58 en ervaar nachtwerk als erg zwaar.na 4 dagen uitgeput en moet dan nog een nacht...kan hele weekend wel slapen.
In vele cao's hoeven mensen boven de 55 geen nachtdiensten meer te draaien.
paulus811
9 jaar geleden
ronron, de vraag is of nachtdienst verplicht kan worden. Dat er consequenties zijn als je dat niet accepteert snapt kubus ongetwijfeld zelf ook wel. In veel CAO's zijn mensen boven de 55 vrijgesteld van nachtdiensten.
ronron1212
9 jaar geleden
Ja in niet alle cao's dus is er dan een wettelijk kader dat het verbied?
paulus811
9 jaar geleden
kubus, zit je nou in de ww of werk je nachtdiensten? Uit je vraag maak ik op dat je nu in de ww zit, maar in je reactie hierboven lijkt het alsof je nu al nachtdiensten draait en je baan op wilt zeggen.
fisbel
9 jaar geleden
Hieronder informatie van de rijksoverheid over nachtdiensten:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/werktijden/vraag-en-antwoord/welke-regels-gelden-voor-nachtdiensten.html
ronron1212
9 jaar geleden
paulus811 er staat in de vraag dat hij een bestandsuitkering gaat krijgen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik snap het even niet,bij de vraag staat dat je 55 bent en hier bij reactie's staat dat je 58 bent.
Wat is het nou?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Daar staat geen leeftijd bij Fisbel.
paulus811
9 jaar geleden
Ja ronron dat zie ik. Maar in een reaktie zegt hij 'ik ervaar nachtwerk als erg zwaar'.
ronron1212
9 jaar geleden
Ja dat kan ik me voorstellen maar dat maakt verder niet uit.
tinus1969
9 jaar geleden
Aan iederen die zeg dat Kubus gewoon nachtwerk moet accepteren:
Zou jijzelf een baan accepteren als nachtportier bij een sexclub? Waarom niet?

Antwoorden (1)

Je kunt verplicht worden om werk te zoeken ook onder je niveau. Wat voor werk dat is doet er eigenlijk niet toe. Je bent verplicht werk te zoeken en te zorgen dat je uit de bijstand komt. Als je niet je best doet om een baan te zoeken kun je een korting op je bijstand krijgen. Dus ook avond of weekend werk is werk.

Toegevoegd na 57 seconden:
Je moet nog meer dat 12 jaar werken voor je AOW. Als je nu 55 bent.
ronron1212
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+