zwangerschapsverlof was eind feb. op en ik heb me daarna ziek gemeld. Heb geen loon ontvangen en werkgever zegt dat ik niet ziek gemeld ben. Wat nu?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oei
Amadea
10 jaar geleden
Was je werkelijk ziek? Zo niet, dan ziet het er slecht uit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan je geld via de rechter op halen of je kan ook aangifte doen

Antwoorden (1)

Voor je allerlei andere dingen kunt gaan doen, is het eenvoudigste:
nogmaals contact opnemen met de werkgever. Hem laten weten wanneer je je ziekgemeld hebt en aan wie je de ziekmelding hebt doorgegeven.

In het slechtste geval heeft die collega vergeten de ziekmelding door te geven. Het was dan wel aardiger geweest van de werkgever om eerst met jou contact op te nemen met de vraag waarom je niet op het werk bent verschenen voordat hij tot zijn besluit zou zijn gekomen het loon niet door te betalen (vanwege het 'geen werk = geen loon'-principe.)

Als de ziekte het gevolg is van de zwangerschap/bevalling kan je werkgever overigens een uitkering van het UWV krijgen die hij in mindering mag brengen op het loon.
Computoon